رپورتاژ آگهی

بهترین هاست وردپرس و بهترین شرکت های هاستینگ ایران

انتخاب هاستینگ همیشه مورد توجه اصلی همه ما مدیران وب بوده است. اگر بخواهیم سایتی قوی و سریع (و البته ایمن) راه اندازی کنیم ، کدام میزبان ایرانی برای ما مناسب تر است؟ البته ما میزبان خارجی زیادی داریم اما به دلیل تحریم ها نمی توانیم خدمات این شرکت ها را دریافت کنیم.

از طرف دیگر ، بسیاری از ما دوست داریم که سایت ما در سرورهای داخلی میزبانی شود. پیش از این ، رضا حسینی راد به طور خلاصه روش های میزبانی وب در ایران و خارج از کشور را در پادکست جنگ روانی وب مسترها توضیح داد ، اما اکنون می خواهیم ببینیم بهترین هاست برای وردپرس کدام است و شرکت های میزبان ایرانی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

بهترین شرکت های هاستینگ ایران

بهترین هاست وردپرس

قبل از هر چیز، اجازه دهید شما را با برخی از اصلاحات آشنا کنیم:

هاست داخلی: منظور از هاست داخلی، میزبانی سایت شما در داخل ایران و در دیتاسنتر‌های ایرانی است.

هاست خارجی: منظور از هاست خارجی، میزبانی سایت شما در خارج از ایران و دیتاسنتر‌های معتبر خارجی است.

هاست ضد تحریم: منظور از هاست ضد تحریم، هاست داخلی است که برای مقابله با تحریم‌های خارجی از سیستم ضد تحریم استفاده می‌کند. یعنی می‌توانید بدون مشکل از سرویس‌های تحریم شده استفاده کنید.

سی پنل و دایرکت ادمین: کنترل‌پنل‌هایی هستند که به شما اجازه مدیریت سایت‌تان را می‌دهدند. اگر بخواهیم بگوییم سی‌پنل بهتر است یا دایرکت‌ادمین باید گفت سی پنل بهتر است. اما هاستینگ‌های ایرانی که از سی‌پنل استفاده می‌کنند کمی مشکوک هستند. 🙂 یعنی سی‌پنل را دور زده‌اند! چون سی‌پنل ایران را تحریم کرده.

مقایسه هاستینگ‌های ایرانی

متاسفانه عادت اکثر ما انسان‌ها، تصمیم‌گیری بر اساس تفکرات شخصی و احساسات است. اما باید با استفاده از شاخص‌های دقیق تصمیم‌گیری کنیم. پس بیایید در این مقاله به جای اینکه بگوییم این شرکت گل‌و‌بلبل است و این شرکت اصلا خوب نیست، بر اساس KPI‌های دقیق عملکرد شرکت‌های مختلف را بررسی کنیم. سپس تصمیم با شماست که از کدام شرکت استفاده کنید و ببینید بهترین هاست ایرانی کدام است.

ما در این مقایسه، شاخص‌های سرعت، پشتیبانی، منابع سخت‌افزاری، قیمت و امنیت را در نظر می‌گیریم. مابقی شاخصه‌ها در جدولی که در انتهای مقاله قرار خواهیم داد، در اختیار شماست.

ایران سرور

ایران سرور
ایران سرور

از نظر سرعت می‌توان گفت ایران سرور سرعت بالایی دارد. از آنجایی که محل میزبانی سرویس‌های هاست وردپرس ایران سرور بصورت پیشفرض روی ایران قرار دارد، پس سرعت بالایی را در میزبانی سایت مشاهده خواهیم کرد. البته نمی‌توان شاخصی از سرعت هیچ‌کدام از هاستینگ‌ها ارائه داد چون میزان استفاده هر سایت از منابع سرور بسیار مهم است.

از نظر پشتیبانی، باید گفت بارها و بارها تیکت‌هایی را برای این شرکت ارسال کردیم.

پشتیبانی ایران سرور
پشتیبانی ایران سرور

میانگین زمان پاسخگویی ایران سرور به تیکت‌ها، ۳۰ دقیقه می‌باشد و این زمان بسیار خوبی برای پاسخگویی است. از حق نباید گذشت. 🙂

منابع سخت‌افزاری ایران سرور در حدی مطلوب است. هرچند ایران سرور از QEMU برای مجازی‌سازی سرور‌ها استفاده می‌کند و روی هر سرور معمولا ۶۴ گیگ رم و ۸ استه سی‌پی‌یو در نظر می‌گیرد. با وجود تعداد سایت‌های زیادی که روی هر سرور میزبانی می‌شوند (و این مورد کمی دل زننده است) منابع خوبی از جمله ۲۵۶ مگابایت رم برای هر پروسه در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

منابع سخت‌افزاری ایران سرور
منابع سخت‌افزاری ایران سرور

از نظر قیمت باید گفت ایران سرور در رده هاستینگ‌های گران قیمت قرار می‌گیرد. عرض دیگری درباره قیمت‌گذاری ایران سرور نیست.

ایران سرور را باید در رده هاستینگ‌های امن قرار داد. وجود آنتی‌شل پیشفرض سرور و فایروال CSF ایران سرور را امن نگه می‌دارد.

گنجه هاست

گنجه هاست
گنجه هاست

بعد از تست سایت شرکت اهورا پخش امین روی گنجه هاست متوجه شدیم که سرعت سایت‌های میزبانی شده روی گنجه هاست بسیار مناسب است. از طرفی کاربران وردپرسی ما با پشتیبانی خوبی از سمت این هاستینگ مواجه شدند. دارا بودن ماژول‌های مورد نیاز وردپرس، سرعت بالا و ارائه سرویس‌ها در ایران و خارج از ایران باعث شد این هاستینگ را به لیست بهترین هاست‌های وردپرس اضافه کنیم.

از نظر سرعت می‌توان گنجه هاست را پرسرعت‌ترین سرویس‌دهنده این لیست معرفی کرد. وجود منابع سخت‌افزاری قوی روی سرور‌های گنجه‌هاست دلیل این حرف ماست.

از نظر پشتیبانی، گنجه هاست باز هم در رده یکی از بهترین سرویس‌دهنده‌های این لیست قرار خواهد گرفت.

قیمت سرویس‌های ویژه گنجه هاست تقریبا بالاست. ظاهرا سیاست‌گذاری ارائه سرویس گنجه‌هاست بر‌اساس میزبانی تعداد سایت‌های کمتر روی یک سرور با کیفیت بالا است.

امنیت سرویس‌های گنجه‌هاست با وجود CXS روی سرور‌ها تقریبا تضمین شده است و می‌توانیم در کل بگوییم یکی از بهترین انتخاب‌های این لیست را می‌توان سرویس گنجه هاست اعلام کرد.

میزبان‌فا

میزبان‌فا
میزبان‌فا

میزبان‌فا از نظر سرعت در لیست هاست‌های پر سرعت قرار می‌گیرد. چون سرویس‌های داخل ایران این شرکت در دیتاسنتر‌های معتبری میزبانی می‌شوند. البته همانطور که درباره ایران سرور هم اعلام کردیم، شاخصه سرعت بصورت دقیق قابل اندازه‌گیری نیست. اما تست وب‌سایت اصلی mizbanfa در پیج اسپید گوگل، زمان پاسخگویی سرور را ۳۰۰ میلی‌ثانیه تخمین زد که میزان بسیار مناسبی است.

پشتیبانی میزبان‌فا را همین امروز با نوشتن این مقاله تست کردیم. با ارسال یک تیکت پشتیبانی به میزبان‌فا و این تیکت در عرض ۳ دقیقه پاسخ داده شد. این عالیست! البته این یک مقدار میانگین نیست و تنها با یک تیکت ارسالی نمی‌توان شاخصه دقیقی برای پشتیبانی این شرکت تعیین کرد. ممکن است مقدار زمان پاسخگویی میزبان‌فا کمتر یا بیشتر باشد. در نظر داشته باشید این تیکت برای بخش پشتیبانی این شرکت ارسال شد.

پشتیبانی میزبان‌فا
پشتیبانی میزبان‌فا

منابع سخت‌افزاری میزبان‌فا با ارسال همین تیکت مشخص شد. طبق گفته کارشناسان میزبان‌فا، میزان مموری قابل استفاده در پلن هاست وردپرس ویژه بصورت نامحدود در نظر گرفته شده که البته این عالیست.

از نظر قیمت باید بگوییم میزبان‌فا هم در رده هاستینگ‌های لوکس با قیمت بالا قرار می‌گیرد.

و با توجه به استفاده از فایر‌وال‌های امنیتی میزبان‌فا هم در رده هاستینگ‌های امن قرار می‌گیرد.

خرید هاست از میزبانفا

میهن وب هاست

میهن وب هاست
میهن وب هاست

بسیاری از دوستان میهن وب هاست را با میهن وردپرس اشتباه می‌گیرند. 🙂 مجموعه میهن وب هاست از مجموعه میهن وردپرس کاملا جداست.

میهن وب هاست در مقایسه با هاستینگ‌های بالا روی تعداد کاربر تمرکز کرده و به همین دلیل، با قیمت‌های پایین سعی در جذب تعداد مشتری بیشتر دارد.

از نظر سرعت، میهن وب هاست در رده هاستینگ‌های معمولی است. چرا که سرعت سایت‌هایی که روی میهن وب هاست میزبانی کردیم در حد عالی نبود اما قابل قبول بود.

از نظر منابع، میهن وب‌هاست منابع معقولی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر سایت پر بازدیدی ندارید روی هاست اشتراکی میهن وب هاست حساب باز کنید. البته در برخی مواقع از هاست اشتراکی میهن وب هاست خطای Connection Refused دریافت می‌کردیم. این مشکل برای تمام سایت‌هایی که در چند سال اخیر روی میهن وب هاست میزبانی کردیم وجود داشت.

از حیطه پشتیبانی، باید گفت میهن وب هاست پشتیبانی خوبی دارد. بصورت میانگین در عرض ۳۰ دقیقه به تیکت‌ها پاسخ می‌دهد و این مقدار قابل قبولی برای یک شرکت هاستینگ با این تعداد کاربر است.

قیمت‌گذاری میهن وب هاست بسیار مناسب است. اگر قصد دارید سایت استارت آپ خود را راه‌اندازی کنید پیشنهاد ما میهن وب هاست است. چون هزینه‌های بسیار کمی برای سرویس‌های خود در نظر گرفته است.

امنیت میهن وب هاست تقریبا تضمین شده است. تاکنون مشکلی از نظر امنیت با میهن وب هاست مشاهده نکرده‌ایم.

خرید هاست از میهن وب هاست

نت افراز

نت افراز
نت افراز

از نظر سرعت، نت افراز در رده هاستینگ‌های کم سرعت ایرانی قرار می‌گیرد. این موضوع از آنجا به ما اثبات شده که بارها و بارها مشتریان ما با این هاستینگ از نظر سرعت با مشکلاتی مواجه بوده‌اند. منابع سخت‌افزاری این هاست به دلیل تعداد بالای اکانت‌های قرار گرفته روی یک سرور و قیمت بسیار کم سرویس‌ها در کنار فضای بسیار زیادی که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد متاسفانه کم است و باعث مشکلاتی برای کاربران وردپرسی شده.

از نظر پشتیبانی، نت افراز یکی از بهترین هاستینگ‌های ایرانی است. بارها و بارها پیش آمده مشتریان ما تیکت‌های پشتیبانی را برای نت افراز ارسال کرده‌اند و در عرض چند دقیقه پاسخ تیکت بصورت دقیق برای آن‌ها ارسال شده.

امنیت نت‌افراز بالاست. اما این امنیت بالا باعث شده آنتی شل نصب شده روی سرور (که احتمالا CXS است) حتی به نسخه‌های قدیمی وردپرس یا فایل‌های js قالب‌ها و پلاگین‌های وردپرسی هم ایراد می‌گیرد. البته این ایراد از طرفی بد نیست. چون باعث عدم وجود مشکل امنیتی در سایت شما می‌شود.

در صورتی که یک وب‌سایت وردپرسی با بازدید نسبتا کم دارید، نت افراز پیشنهاد خوبیست. قیمت‌های نت افراز با وجود فضای بسیار زیادی که در اختیار شما قرار می‌گیرد بسیار کم است

هاست پیشنهادی میهن وردپرس

با در نظر گرفتن تمام موارد بالا و تجربه تیم پشتیبانی میهن وردپرس از هاستینگ‌های ایرانی، در حال حاضر پیشنهاد ما استفاده از خدمات ایران سرور می‌باشد.

نتیجه گیری شما درباره بهترین هاست ایرانی

اگر شما هم تجربه خوب یا بد خرید هاست از سرویس‌های ایرانی را داشته‌اید. لطفا با ما در میان بگذارید. 🙂 به نظر شما بهترین هاست وردپرس را از کدام شرکت هاستینگ ایرانی می‌توان خرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا