بهترین فیلم های خارجی

۳۰ عنوان از بهترین فیلم های ماشینی [ ۳۰+ آپدیت ۱۴۰۲]

فیلم های ماشینی یکی از محبوب ترین ژانرهای فیلم در جهان است. در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین فیلم های ماشینی تاریخ سینما آشنا کنیم. این ژانر فیلم شامل فیلم های اکشن ، فیلم های مسابقه ای ، فیلم های سرقت خودرو و … است.

در ادامه این مقاله ، علاوه بر فیلم های ماشینی ، فیلم هایی را نیز ارائه کردیم که برخی از آنها دارای مجموعه های اکشن جذاب خودرو هستند. لیست فیلم های زیر با توجه به رتبه imb آنها فهرست شده است. ستارگان ، کارگردان و زبان فیلم ، به همراه معرفی مختصر هر عنوان ، در این مقاله به تفصیل ذکر شده است.

در طی سال های اخیر شاهد ساخت “فیلم ماشینی جدید” و اکران فیلم های بسیاری در ژانر اکشن که خودرو را به عنوان اِلِمان اصلی بکار رفته بوده ایم. برخی از این فیلم ها که در مقایسه با سال ساخت و اکران قدیمی تر هستند، ممکن است جلوه و جذابیت زمان خود را نداشته باشد اما همچنان در دسته فیلم هایی قرار می‌گیرند که ارزش یکبار دیدن را داشته باشند.

خودروها قبل از اینکه سوژه ای برای فیلمسازان و ابزاری برای سینماگران برای آوردن تماشاگران به سالن های سینما باشند، ستون فقرات زندگی مدرن هستند و به همین دلیل وسایل نقلیه چه لوکس و زیبا، چه مسابقه ای و تیز، مهم هستند. ، یا ساده و ساده. آنها ذاتاً با فیلم ها مرتبط هستند و هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند.

ماشین ها وسیله نقلیه هستند و فیلم ها وسیله ای برای تخیل. علاوه بر این، فیلم ها بارها تقابل ماشین ها و انسان ها را نشان داده اند. ابتدا ساخت و تجهیز آنها، سپس تمرکز بر سرعت و قدرت و استقامت غیرقابل تصور آنها، یا حتی اگر هیچ یک از این موارد را در نظر نگیریم، فیلم ها به ما یاد داده اند که طراحی و قدرت ماشین ها را تحسین کنیم.

در ادامه لیستی از “بهترین فیلم های ماشینی” تاریخ سینما را به شما معرفی خواهیم کرد. عنوان اول معرفی شده، عنواینی مثل “فیلم اکشن ماشینی“، “فیلم های مسابقه ای” و سایر انواع “فیلم اتومبیل رانی” است که تمرکز اصلی آنها بروی اتومبیل بوده. عناوین بعدی را نیز میتوان “فیلم سینمایی خارجی ماشینی” دانست اما باید گفت تمامی داستان فیلم حول محور اتومبیل پیش نمیرود.

لیست بهترین فیلم سینمایی ماشینی

بامبلبی (Bumblebee) – ۲۰۱۸

بامبلبی (Bumblebee) – 2018

بامبلبی (به انگلیسی: Bumblebee) یک فیلم آمریکایی محصول سال ۲۰۱۸ است که در ژانر علمی تخیلی تولید شده است. این فیلم با محوریت شخصیتی به همین نام در فیلم Transformers ساخته شده و قسمت ششم این فیلم است. Bumblebee نیز یکی از فیلم های اکشن زنده محسوب می شود.

نویسنده این اثر کریستینا هادسون است که فیلمنامه را بر اساس Bumblebee اثر Hasbro نوشته است. امتیاز این فیلم در سایت IMDB 6.8 است و در سایت های متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب ۹۱ و ۶۶ درصد رای آورده است.

دی بوناونتورا پیکچرز، پلاتینیوم دانز، السپارک پیکچرز و استودیو هاسبرو شرکت های سازنده این فیلم و شرکت پارامونت پیکچرز پخش کننده این فیلم هستند. این فیلم ۱۱۴ دقیقه ای نیز با بودجه ۱۳۵ میلیون دلاری موفق به فروش ۴۶۸ میلیون دلاری شد.

این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و هایلی استیفولد به خاطر بازی اش در این فیلم مورد تحسین همگان قرار گرفت.

داستان فیلم درباره رباتی به نام بامبلبی است که سعی می کند در یکی از شهرهای ساحلی کالیفرنیا پناهگاهی پیدا کند. دختری به نام چارلی که به تازگی ۱۸ ساله شده است، او را مجروح و شکسته می بیند و سعی می کند به او کمک کند… فیلم دارای سکانس های پیچیده تعقیب و گریز ماشین و صحنه های اکشن جذاب است. داده شده.

نقد و بررسی فیلم Bumblebee: قسمت ششم از سری فیلم های Transformers بیشتر ریشه در داستان اصلی دارد و با تغییر رویکرد سازندگان آن همراه است. با توجه به نقش اصلی فیلم و صحنه های اکشن جذاب، مخاطب ناامید نشده و تا پایان فیلم بیننده را کاملاً جذب کرده است. این فیلم تعامل ربات و یک موجود فضایی ناشناخته را با دختری که هر دو در حال تجربه تنهایی هستند نشان می دهد که چقدر خوب یکدیگر را درک می کنند.

 

شبگرد (Nightcrawler) – ۲۰۱۴

شبگرد (Nightcrawler) – 2014

Nightcrawler یک فیلم جنایی محصول سال ۲۰۱۴ به نویسندگی و کارگردانی دان گیلروی است که در ۵ سپتامبر اکران شد. شبگرد یک فیلم جنایی و اکشن است که صحنه های جنایی و تصادفی را به خوبی در خود جای داده است و همچنین حاوی سکانس های تعقیب و گریز مختلفی است که توجه بیننده را به خود جلب می کند. بیشتر صحنه های این فیلم در لس آنجلس فیلمبرداری شده است.

فیلم شبگرد به ترتیب ۷٫۹، ۷۵ و ۹۵ درصد رای را در وب سایت های رتبه بندی مانند IMDB، Metacritic و Rotten Tomatoes کسب کرده است. بودجه صرف شده برای این فیلم ۸٫۵ میلیون دلار بوده که فروش آن از مرز ۵۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

بولد فیلمز شرکت تولید و لوپن رود فیلمز شرکت پخش شبگرد بود. علاوه بر این، شبگرد نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی و غیراقتباسی در دوره ۸۷ شده است.

شبگرد در ۱۱۷ دقیقه منتشر شد و داستان آن درباره زندگی دزدی خرده پا به نام لویی است که شبانه از ساختمان های نیمه کاره لس آنجلس فلز می دزدد. به طور اتفاقی در یکی از شب ها با گروه فیلمبرداری به نام شبگرد آشنا می شود که مشغول فیلمبرداری صحنه های دلخراش تصادفات هستند و به این کار علاقه مند می شود و تصمیم می گیرد آن را دنبال کند و…

نقد فیلم شبگرد : شبگرد فیلمی است در اعتراض و نقد رسانه های تصویری که معمولا حریم شخصی افراد را می شکند. شخصیت پردازی های قوی فیلم ارتباط نزدیکی با بیننده ایجاد می کند و بیننده را سردرگم نمی کند. این فیلم دو ساعته به طور کلی می تواند آن طور که باید روی مخاطب خود تاثیر بگذارد.

گریز (Getaway) – ۲۰۱۳

گریز (Getaway) – 2013

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به فیلم هایی با سبک ماشین مسابقه ای علاقه مند هستید، حتما فیلم Escape را دیده اید یا حداقل آن را در لیست ساعت های بعدی خود قرار داده اید. فیلم Getaway به نویسندگی کریگ مکسول پارگر و شان فینگان در سال ۲۰۱۳ اکران شد.ژانر این فیلم نیز محوریت اکشن و ترسناک را دنبال می کند که شامل صحنه های دراماتیک نیز می شود.

بودجه ۱۸ میلیونی گریز پس از اکران تنها ۱۲ میلیون دلار فروش را در گیشه تجربه کرد و این نشان از بی توجهی مخاطبان به این فیلم ۹۰ دقیقه ای دارد. شرکت پخش آن After Dark Films و Dark Castle Entertainment بود.

داستان مربوط به شخصیت اصلی اتان هاوک است که در نقش یک راننده مشهور ظاهر شد. او سال ها پیش از مسابقه دادن منصرف شد، اما یک شب به دلیل تماس های مکرر و مشکوک که نشان می داد همسرش دزدیده شده بود، مجبور شد در موقعیت های خطرناک رانندگی کند. در همین حین دختری قصد دارد ماشینش را بدزدد و…

نقد و بررسی فیلم گریز: گریز یکی از فیلم هایی است که فیلمنامه نیمه کاره ای دارد که یکی از بدترین نقاط ضعفی است که از دید مخاطب در آن دیده می شود. محتوای این فیلم جایگاه مستقلی ندارد و شروع آن کاملاً تکراری و کلیشه ای است.

سکانس های تعقیب و گریز آن نیز مملو از صحنه های نه چندان دلنشین و جذاب است. علاوه بر این، انتخاب بازیگر زنی مانند سلنا گومز، که از دنیای خوانندگی و دیزنی می آید، به یک فیلم PG-13 کمی غیر منطقی به نظر می رسد. دیالوگ های بد، پایان های کلیشه ای، شخصیت پردازی بد، بازی ضعیف و نبود خط روایی مشخص در فیلم از ایرادات اجتناب ناپذیر این اثر است.

تشنه سرعت (Born to Race) – ۲۰۱۱

تشنه سرعت (Born to Race) – 2011

یکی دیگر از فیلم های اکشن مهیج که مسابقات اتومبیل رانی بخش عمده ای از این مجموعه است، فیلم Born To Race محصول سال ۲۰۱۱ است. این فیلم در وب سایت هایی مانند IMDB امتیاز ۶٫۰ را کسب کرده است.

حال و هوای این فیلم شبیه به دیگر قطعات اکشن از زندگی افرادی است که به نوعی درگیر ماشین و مسابقات مربوط به آن هستند.

مدت زمان فیلم Thirsty for Speed ​​۹۸ دقیقه است و داستان مردی به نام دنی کروگر را روایت می کند که در جریان یک مسابقه اتومبیلرانی غیرقانونی مجروح می شود و به عنوان مجازات به شهر کوچکی فرستاده می شود تا نزد پدرش بماند و در آنجا با A. داستان جدیدی در حال آشکار شدن است

مسابقه سرعت (Speed Racer) – ۲۰۰۸

مسابقه سرعت (Speed Racer) – 2008

مسابقه سرعت (به انگلیسی: Speed ​​Racer) یک فیلم اکشن محصول سال ۲۰۰۸ به نویسندگی و کارگردانی برادران واچوفسکی است. به گفته کاربران، این فیلم در سایت IMDB امتیاز ۶٫۰ را کسب کرده است و همانطور که از نامش پیداست یک محتوای مسابقه اتومبیلرانی است.

مدت زمان این فیلم به ۱۳۵ دقیقه کاهش یافت و توسط کمپانی برادران وارنر توزیع شد. این فیلم مسابقه سرعت با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری در گیشه ۹۳٫۹ میلیون دلار فروخته است. این فیلم را می‌توان الهام‌گرفته از مجموعه انیمیشن ژاپنی به همین نام که توسط تاتسو یوشیدا ساخته شده است، دانست.

این فیلم داستان راننده‌ای جوان به نام اسپید ریسر را روایت می‌کند که رویای بزرگش پیروزی در مسابقات اتومبیلرانی و ورود به دنیای اتومبیل رانی است.

 

روز های تندر (Days of Thunder) – ۱۹۹۰

روز های تندر (Days of Thunder) – 1990

The Days of Thunder یکی از موفق ترین فیلم های اکشن ورزشی درام اکران شده در سال ۱۹۹۰ می باشد.این فیلم توسط رابرت تاون نوشته شده است و در طول اکران خود محبوبیت و مقبولیت زیادی کسب کرد تا جایی که توانست ۱۵۷٫۹ میلیون دلار در گیشه بفروشد. با بودجه ۶۰ میلیون دلاری

شرکت پخش و پخش این فیلم ۱۰۸ دقیقه ای پارامونت پیکچرز بود. Days of Thunder همچنین ۶٫۱ را در وب سایت IMDB مدیریت کرد. ماشین اصلی این فیلم شورولت لومینا است.

داستان فیلم زندگی مردی به نام کول تریکل را روایت می‌کند که جوانی کم‌تجربه است که به یادگیری و رانندگی ماشین‌های مسابقه‌ای علاقه‌مند است و توسط فردی به نام تیم دولان حمایت می‌شود و…

نقد و بررسی فیلم Thunder Days: فیلمی بسیار سرراست با خط داستانی واضح و سرراست، بدون هیچ گونه ابهامی که مخاطب را در خلأ فرو می برد.

معرفی تام کروز به عنوان یک جوان معمولی و تازه وارد که مسیر جدیدی را برای رسیدن به اهدافش در پیش گرفته است و در این مسیر با مشکلات مختلفی روبرو می شود. در هر صورت این رویدادها با هماهنگی مجموعه های مختلف اتومبیلرانی و محیط مسابقه ادغام می شوند تا در نهایت یک محصول خوب به دست آید.

 

ماشین (The Car) – ۱۹۷۷

ماشین (The Car) – 1977

فیلم ترسناک «ماشین» در سال ۱۹۷۷ بر اساس فیلمنامه ای از مایکل بوتلر اکران شد. این فیلم در ژانر مذکور حاوی سکانس های اکشن و تعقیب و گریز زیادی است و داستانی مرموز در مورد یک ماشین را روایت می کند. امتیاز فیلم ماشین در سایت هایی مثل imdb 6.2 و در ۹۸ دقیقه خلاصه شده است.

یونیورسال پیکچرز نیز توزیع کننده این فیلم بود. همانطور که گفته شد، داستان در مورد یک خودروی بدون سرنشین و خودران (Lincoln Continental mark III) است که باعث قتل عام و وحشت مختلف ساکنان آنجا در یک روستای کوچک می شود و…

مسیر کاننبال (The Cannonball Run) – ۱۹۸۱

مسیر کاننبال (The Cannonball Run) – 1981

فیلم اکشن کمدی The Cannonball Run از دیگر فیلم هایی بود که در سال ۱۹۸۱ با موضوع اتومبیل رانی اکران شد. این فیلم توسط براک یتس نوشته شده و توسط شرکت Orange Sky Golden Harvest منتشر و توسط کمپانی فاکس قرن بیستم پخش شده است.

بودجه این فیلم ۱۸ میلیون دلار بود و توانست از فروش ۱۰۰ میلیون دلاری آن سال جان سالم به در ببرد. Cannonball Road یک فیلم کمدی اکشن است که حول محور رانندگی و اتومبیل رانی می چرخد ​​و داستانی کمدی دارد. داستان این فیلم ۹۵ دقیقه ای در مورد طیف وسیعی از رانندگان اتومبیل رانی است که همگی در یک مسابقه با یکدیگر روبرو می شوند و باید با یکدیگر رقابت کنند…

نقد و بررسی فیلم Cannonball’s Path: شخصیت پردازی شخصیت های فیلم آنطور که باید قوی و جذاب نیست و احساس خستگی و کسالت را به محتوای کلی داستان می دهد. البته داشتن صحنه های سرعت و خشونت با ماشین ها در مقایسه با محتوای کلی فیلم جذاب تر و بهتر است.

 

مسابقه مرگ (Death Race) – ۲۰۰۸

مسابقه مرگ (Death Race) – 2008

مطمئنا فیلم مسابقه مرگ یکی از فیلم هایی است که اگر کمی به سکانس های اکشن و هیجان انگیز علاقه دارید حتما آن را تماشا کرده باشید. مسابقه مرگ توسط Paul, DeBillo, S. Anderson نوشته و کارگردانی شد و در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این فیلم اکشن هیجان انگیز توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده است.

این فیلم ۱۰۴ دقیقه ای امتیاز ۶٫۴ را در سایت IMDb دریافت کرده است که از دید منتقدان و کاربران بالاترین امتیاز در سایت های رسمی رتبه بندی محسوب می شود. بودجه تخمینی Death Race 45 میلیون دلار است که شامل ۷۶ میلیون دلار از فروش باکس آفیس می شود.

داستان فیلم حول محور مسابقه اتومبیلرانی می چرخد ​​که در آن یک زندانی توسط رئیس زندان مجبور به شرکت در آن می شود. شرط مسابقه حذف بی رحم ترین فرد از میدان است و جایزه آزادی از زندان و…

نقد و بررسی فیلم مسابقه مرگ: با توجه به ژانر اکشن و هیجانی فیلم، بهتر است چند سکانس مفرح و طنز در آن گنجانده شود تا مخاطب کمی در تعقیب و گریز و مسابقه ریکاوری کند. حضور بیش از حد این صحنه های اکشن در فیلم نیز کمی خسته کننده به نظر می رسد، اما سرعت حساب شده یکی از نکات مثبت فیلم مسابقه مرگ است.

جنون سرعت (Need for Speed) – ۲۰۱۴

جنون سرعت (Need for Speed) – 2014

Need for Speed ​​یک فیلم اتومبیل رانی است که در سال ۲۰۱۴ به صورت دو بعدی و سه بعدی منتشر شد. این فیلم توسط برادران جورج و جان گتینز نوشته شده است. Speed ​​Madness امتیاز ۶٫۴ را توسط کاربران وبسایت IMDB کسب کرده است و طرفداران فیلم های اکشن ماشینی قطعا حداقل یک بار این فیلم را دیده اند.

Speed ​​Madness نیز با بودجه ۶۶ میلیون دلاری توانست ۲۰۳ میلیون دلار در باکس آفیس بفروشد و این نشان می دهد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد که امتیاز ۶٫۴ از وب سایت رسمی IMDB به آن دامن زد. استودیو E. DreamWorks شرکت تولید او و استودیو Walt Disney شرکت پخش او هستند.

بیشتر سکانس‌های فیلم جنون رانندگی با سرعت در مکان‌های غیر شهری است و کمتر از لوکیشن‌های شهری استفاده می‌شود و خودروهایی مانند لامبورگینی سستو المانتو، مک لارن، مرسدس بنز LSR و فورد شلبی موستانگ نیز در این فیلم استفاده شده‌اند.

داستان این فیلم ۱۳۰ دقیقه ای درباره مردی به نام توبی مارشال است که سعی می کند انتقام مرگ دوست نزدیکش توسط رقیبش را در یک مسابقه اتومبیلرانی خیابانی در آمریکا بگیرد.

نقد و بررسی فیلم Madness of Speed: فیلم Madness of Speed ​​بر اساس یک بازی کامپیوتری ساخته شده است که نسخه واقعی آن برای دوستداران این بازی در دسترس است. بدیهی است که هیچ خط مشخصی در فیلم وجود ندارد و بیشتر صحنه های فیلم با تعقیب و گریزهای متوالی پر شده و نوعی اتلاف وقت به نظر می رسد. اما همان سکانس هایی که در واقعیت با کمک بدلکاران فیلمبرداری شده و کمتر از جلوه های ویژه کامپیوتری استفاده شده اند، نکته مثبتی محسوب می شوند.

سرقت در ۶۰ ثانیه (Gone in 60 seconds) – ۲۰۰۰

سرقت در ۶۰ ثانیه (Gone in 60 seconds) – 2000

فیلم Gone in 60 seconds که به سرقت خودرو نیز معروف است، شاید برای بسیاری از مردم آشنا نباشد، اما بسیاری از دوستداران سینما و سینما حداقل یک بار آن را دیده اند. این فیلم در سال ۲۰۰۰ به نویسندگی هنری هلیکی و اسکات روزنبرگ اکران شد. وجود ستاره هایی مانند نیکلاس کیج و آنجلینا جولی یکی از دلایل محبوبیت این فیلم است.

۶۰ Second Heist یک درام اکشن هیجان انگیز با بودجه ۹۰ میلیون دلاری و فروش باکس آفیس بیش از ۲۳۷ میلیون دلار است. شرکت تاچ استون پیکچرز ناشر این «فیلم سرقت خودرو» است.

این فیلم با مدت زمان ۱۲۲ دقیقه و شامل سکانسی مهیج با سکانس های تعقیب و گریز متعدد خودرو تولید شده است. همچنین توانسته امتیاز ۶٫۶ را از کاربران در وبسایت imdb کسب کند.

داستان فیلم درباره مردی به نام رندال است که به ممفیس معروف است. او یک دزد حرفه ای ماشین است و هر ماشینی را در ۶۰ ثانیه باز می کند. با رها کردن این شغل و تصمیم به تغییر مسیر، همزمان ممفیس درگیر دزدی برادر کوچکترش می شود، او مجبور به انجام کاری می شود و…

نقد و بررسی فیلم ۶۰ Second Heist: برخلاف امتیاز نسبتا خوب این فیلم و ستاره های هالیوود، فیلم کیفیت کمی دارد و سکانس های تعقیب و گریز آن کمی خسته کننده به نظر می رسند. البته برای افرادی که علاقه مند به تماشای فیلم در این سبک هستند، فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه انتخاب خوبی است.

شب های تالادگا (Talladega Nights; The ballad of Ricky Bobby) – ۲۰۰۶

شب های تالادگا (Talladega Nights; The ballad of Ricky Bobby) – 2006

شب های تالادگا، تصنیف ریکی بابی نوشته آدام مک کی و ویل فری در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این فیلم یک ژانر اکشن درام است که داستان مردی به نام ریکی بابی را روایت می کند که در عنوان فیلم نیز از او نام برده شده است. این فیلم در سال اکران توانسته در مقابل بودجه ۷۲٫۵ میلیون دلاری ۱۶۳ میلیون دلار فروش داشته باشد و این نکته مثبتی در کارنامه آن محسوب می شود.

Talladega Nights به مدت ۱۰۸ دقیقه اجرا شد و توانست امتیاز ۶٫۶ را از کاربران و مخاطبان کسب کند. این فیلم نیز توسط کلمبیا پیکچرز توزیع شده است.

داستان فیلم در مورد پسری به نام ریکی بابی است که عاشق سرعت و اتومبیل رانی است. پدر ریکی نیز یک مسابقه‌دهنده است و پس از تصادف، او را مجبور می‌کند به راه خود ادامه دهد…

مری کثیف، لاری دیوانه (Dirty Mary, Crazy Larry) – ۱۹۷۴

مری کثیف، لاری دیوانه (Dirty Mary, Crazy Larry) – 1974

فیلم مری کثیف، لری دیوانه در سال ۱۹۷۴ با ژانر اکشن و مسابقه ای منتشر شد. این فیلم بر اساس رمانی به نام مسابقه ساخته شده و در همان سال اکران فروش خوبی در گیشه داشت. مجموع بودجه این فیلم ۱.۱۴ میلیون دلار بود و فروش باکس آفیس آن نیز ۲۸.۴ میلیون دلار را رد کرد.

مری کثیف و لری دیوانه امتیاز ۶٫۷ را از وب سایت IMDB و ۵۰ درصد آرا را از وب سایت متاکریتیک به دست آوردند. شرکت آکادمی پیکچرز شرکت سازنده و فاکس قرن بیستم توزیع کننده این فیلم بودند. مدت زمان فیلم ۹۳ دقیقه است. شورولت ایمپالا و دوج چارجر از جمله مواردی بودند که در ساخت این فیلم مسابقه ای به کار رفته بودند.

داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام لری ریدر است که در یک مغازه مکانیکی کار می کند. او علاقه زیادی به ساخت بهترین ماشین دارد تا بتواند در مسابقه شرکت کند، اما بی پولی مشکل اصلی اوست، بنابراین تصمیم می گیرد صندوق یک سوپرمارکت را بدزدد و…

نقد و بررسی فیلم مری کثیف و لری دیوانه: سکانس های مختلف اکشن و هیجان انگیز فیلم در کنار صحنه های دراماتیک، هارمونی خوبی ایجاد کرد. حضور برخی از شخصیت های فیلم در کنار شخصیت ها، مخاطب را در شناخت شخصیت اصلی دچار سردرگمی می کند.

لمان (Le Mans) – ۱۹۷۱

لمان (Le Mans) – 1971

Le Mans یک فیلم اکشن به نویسندگی هری کلینر است که در ژوئن ۱۹۷۱ منتشر شد. این فیلم ۱۰۶ دقیقه ای با بودجه ۷٫۶ میلیون دلاری ساخته شد و یکی از محبوب ترین فیلم های زمان خود بود.

Leman به عنوان یک «فیلم مسابقه اتومبیلرانی» نیز امتیاز ۶٫۸ را از کاربران وب سایت IMDB کسب کرده است. شرکت سینما سنتر فیلمز سازنده و نشنال جنرال پیکچرز شرکت پخش این فیلم هستند.

داستان فیلم شبیه مستندی است که مسابقات اتومبیل رانی در دهه ۱۹۷۰ را نشان می دهد که لمان نیز در آن شرکت داشت. پس از تصادفی که منجر به مرگ شوهر دوستش می شود، او همچنان خود را مقصر می داند و… خودروهای استفاده شده در سکانس های مسابقه ای این فیلم فراری ۵۱۲ LM و پورشه ۹۱۷ هستند.

ماموران بزرگراه (Highwaymen) – ۲۰۱۹

ماموران بزرگراه (Highwaymen) – 2019

Highwaymen فیلمی محصول سال ۲۰۱۹ به نویسندگی جان فوسکو است که در ۱۰ و ۱۵ مارس همان سال اکران شد. این محصول در ژانر جنایی تولید شد که در سال ۲۰۰۵ برای تولید اعلام شد اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد و به سال ۲۰۱۸ موکول شد و با بودجه ۴۹ میلیون دلاری به مرحله تولید رسید.

گشت بزرگراه امتیاز ۶.۹ را در سایت IMDB و ۵۸ درصد رای را در Rotten Tomatoes و Metacritic کسب کرد.

نتفلیکس نیز توزیع کننده این فیلم است. ۱۳۲ دقیقه کل زمان تدوین فیلم را تشکیل می دهد که شامل سکانس های ماشین و استفاده از عناصری مانند ماشین برای ایجاد هیجان تعقیب و گریز در مخاطب است.

داستان فیلم در دهه ۱۹۳۰ در تگزاس رخ می دهد، زمانی که دو رنجر به نام های مینی گالت و فرانک هیمن استخدام می شوند تا باندهای گانگستری بدنام کلاید و بانی را نابود کنند و…

نقد فیلم ماموران بزرگراه: شخصیت های فیلم با اضافه شدن بازیگران مشهور به سناریوی جذابی از نظر بصری تبدیل شده اند اما می توان گفت عدم شخصیت پردازی و شناسایی مناسب شخصیت ها یکی از مشکلات مهم این فیلم سکانس ها خوب گرفته شده اند اما لوکیشن های شبانه روزی چندان جذاب نیستند و بیننده را خسته می کنند. سکانس های هیجان انگیز فیلم که مملو از رانندگی و تعقیب و گریز است نیز از بخش های مهم فیلم است.

اسموکی و بندیت (Smokey and Bandit) – ۱۹۷۷

اسموکی و بندیت (Smokey and Bandit) – 1977

اسموکی و راهزن (به انگلیسی: Smokey and the Bandit) یک فیلم اکشن کمدی ماجرایی محصول سال ۱۹۷۷ به نویسندگی هال نیدهام و رابرت است. L. Levy معرفی می شود. این فیلم در زمان اکران فروش زیادی در سینماها داشت به طوری که بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده بود ۴٫۳ میلیون دلار بود در حالی که فروش باکس آفیس آن نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

Smokey and Bendit به مدت ۹۶ دقیقه ویرایش و توسط Ray Stark و Universal Studios توزیع و توزیع شد. امتیاز این فیلم در سایت هایی مانند IMDb و Rotten Tomatoes نیز قابل توجه است. امتیاز ۷٫۰ از ۱۰ در وب سایت IMDB و ۸۰ درصد از آرای توزیع شده در وب سایت Rotten Tomatoes به این فیلم داده شده است. همچنین نامزد اسکار بهترین تدوین شد.

همانطور که گفته شد، Smokey and Bandit ژانر اکشن را نیز در بر می گیرد و این سکانس ها در صحنه های تعقیب و گریز با خودروهایی مانند کادیلاک الدورادو و شورولت کامارو گرفته می شوند.

داستان فیلم در مورد دو راهزن و جنایتکار است که ماموریت دارند یک تریلر آبجو را در سراسر کشور حمل کنند و از طرفی توسط یک کلانتری مزاحم و احمق تعقیب می شوند … روند قدیمی پر از بازی است. صحنه ها و رانندگی سریع. نظر بینندگان و علاقه مندان به این حوزه را جلب می کند.

نقد و بررسی فیلم Smokey and Bendit: داستان و شخصیت پردازی فیلم به خودی خود بحث برانگیز و جالب است، اما ممکن است در برخی از قسمت های فیلم شاهد ناهماهنگی و عدم تعادل باشید. در برخی قسمت‌ها کارگردان نتوانست پیامی را به مخاطب منتقل کند و شاید هم خوب عمل نکرده است. اما وجود جلوه های ویژه کم و صحنه های دیدنی و واقعی فیلم را مستند ساخت.

ضد مرگ (Death Proof) – ۲۰۰۷

ضد مرگ (Death Proof) – 2007

اثبات مرگ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کوئنتین تارانتینو محصول سال ۲۰۰۷ کمپانی Dimension Films محصول و توزیع شده است.این فیلم در ژانر ترسناک و اکشن می باشد. Anti Death در سال اکران عمومی خود ۳۰٫۷ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که بودجه تولید تخصصی آن ۳۰ میلیون دلار بود.

مدت زمان فیلم ۱۱۴ دقیقه است و با توجه به ژانر آن، محتوای اصلی هم شامل تعقیب و گریز ماشین و هم صحنه های هیجان انگیز و ترسناک است. Anti-Death در وب سایت های رسمی رتبه بندی فیلم رتبه های متفاوتی را دریافت کرد که امتیاز ۷٫۰ در سایت IMDB بالاترین امتیاز بود.

داستان فیلم یک فیلم ماشینی درباره سه دوست به نام‌های جولیا، شانا و آرلین است که تصمیم می‌گیرند یک بعد از ظهر را در خانه ساحلی پدر شانا بگذرانند. در طول راه، آنها به طرز مشکوکی با مردی به نام مایک بدلکار روبرو می شوند که می خواهد آنها را بکشد و…

اکشن فیلم شامل صحنه های تعقیب و گریز بسیار ترسناک و جذاب و کلی رانندگی است که کل روند فیلم را کمی جدی و سرگرم کننده می کند. البته توزیع بودجه و هزینه کم را می توان یکی از معایب اصلی آن دانست. علاوه بر این، سکانس های طولانی دیالوگ های بی معنی و بی ثمر بین شخصیت ها نیز از جذابیت فیلم می کاهد. در هر صورت اگر عاشق تعقیب و گریز با ماشین هستید این فیلم پیشنهاد می شود.

 

ماشین ها (Cars) – ۲۰۰۶

ماشین ها (Cars) – 2006

دنیای فیلم های ماشینی و بازی های ماشینی نیز به انیمیشن های ساخته شده در همین راستا راه پیدا کرده است که انیمیشن کولی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین آن ها به خصوص برای نوجوانان است. حتما نام این کارتون را بارها شنیده اید و حداقل پوستر آن را در بسیاری از فروشگاه ها و شخصیت های آن را در بسیاری از لوازم جانبی مختلف دیده اید.

انیمیشن «ماشین ها» در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و موجی از محبوبیت و استقبال را به دنبال داشت که تولیدکنندگان را ترغیب به ساخت سری دوم و سوم نیز کرد. البته محبوبیت این انیمیشن در سری اول آن بیشتر به چشم می خورد.

این فیلم توسط استودیو انیمیشن پیکسار تولید و توسط والت دیزنی ارائه شد و با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری توانست ۴۶۲ میلیون دلار بفروشد. این انیمیشن برنده جوایزی از جمله جایزه اسکار بهترین انیمیشن در سال ۲۰۰۶ شد.

ماشین‌ها همچنین در وب‌سایت‌هایی مانند IMDB، Metacritic و Rotten Tomatoes امتیاز بالایی دریافت کرده‌اند. این امتیازات به ترتیب ۷٫۱، ۷۳ و ۷۴ درصد بود.

کل داستان انیمیشن Cars در ۱۱۷ دقیقه پردازش شده است و شخصیت اصلی آن لایتنینگ مک کوئین با صداپیشگی اوون ویلسون است.

مک کوئین یک ماشین مسابقه ای تازه کار است که تنها هدفش برنده شدن است، تا جایی که اگر مجبور شود، اخلاق را می شکند. چیک هیکس به دنبال برندهای مختلف خود، به رقیب خود می‌بازد و تصمیم می‌گیرد انتقام بگیرد، اما به طور تصادفی به شهر رادیاتور اسپرینگ می‌رسد و…

 

راننده (The Driver) – ۱۹۷۸

راننده (The Driver) – 1978

فیلم راننده یکی از آن فیلم های بسیار قدیمی اما جذاب در سبک و سیاق خود است. این فیلم در سال ۱۹۷۸ یعنی تقریبا ۴۱ سال پیش اکران شد و با کمی درام توجه بسیاری از علاقه مندان به ژانرهای سرقت، جنایی و اکشن را به خود جلب کرد. این فیلم توسط والتر هیل نویسندگی و کارگردانی شد و تاثیری ماندگار در زمان خود بر جای گذاشت.

فیلم Driver توسط EMI Films تولید و توسط کمپانی Fox قرن بیستم توزیع شده است. این فیلم توسط کاربران وبسایت imdb امتیاز ۷٫۲ را دریافت کرده است. بودجه صرف شده برای این فیلم ۴ میلیون دلار و فروش آن ۳٫۲ میلیون دلار برآورد شده است.

داستان این فیلم ۹۱ دقیقه ای در مورد یک راننده بسیار حرفه ای است که در فیلم ها نیز به عنوان بدلکار فعالیت می کند. او همچنان در تعقیب و گریز به سارقان و باندهای جنایتکار کمک می کند. این در حالی است که یک پلیس سعی می کند او را دستگیر کند و راننده تلاش می کند کارش را ترک کند و…

نقد فیلم راننده : حال و هوای فیلم دارای سکانس های تعقیب و گریز و صحنه های اکشن ماشینی و پلیسی مختلف است و کیفیت فیلم مانند شخصیت پردازی، نحوه ی باز شدن داستان و جلوه های بصری آن ارزش دیدن دارد و همچنان می توان آن را دید خنده دار است.

با این همه سبک و سیاق شاهد ظاهر و بخش های دراماتیک آن هستیم. بنابراین راننده را می توان یکی از بهترین فیلم های ماشینی، اکشن آمریکایی دانست.

 

جایزه بزرگ (Grand Prix) – ۱۹۶۶

جایزه بزرگ (Grand Prix) – 1966

جایزه بزرگ یک فیلم درام ورزشی است که در سال ۱۹۶۶ توسط رابرت آلن آرتور منتشر شد. این فیلم در طول اکران خود در باکس آفیس بسیار خوب ظاهر شد و جوایزی از جمله جایزه اسکار بهترین جلوه های بصری، صدا، صدا و تدوین را که در سال ۱۹۶۷ به آن اهدا شد، به دست آورد.

مدت زمان فیلم جایزه بزرگ ۱۰۰ دقیقه بود و شرکت Metro Goldwyn Wire پخش آن را بر عهده داشت. همچنین یکی از فیلم هایی است که در سایت IMDB امتیاز ۷.۲ و در متاکریتیک ۷۲ درصد را کسب کرده است.

داستان فیلم درباره پیت آرون راننده گرندپری آمریکایی است که در تصادفی در موناکو هم تیمی بریتانیایی خود استودارد را به شدت مجروح کرد و از تیم بیرون رانده شد. اکنون استدارد در حال نقاهت است و در دوران نقاهت، آرون به تیم ژاپنی می‌پیوندد و… خودروهای مطرح در این فیلم فورد GT40، مک لارن M2B، AC Cobra و Lotus 25 هستند.

نقد و بررسی فیلم جایزه بزرگ: جایزه بزرگ حدود ۵۳ سال پیش تولید شد و به دلیل سکانس های مسابقه ای حرفه ای در آن، نتوانست آنطور که باید توجه مخاطب را به خود جلب کند. بنابراین این تولید را باید برای زمان خود یک «فیلم ماشین مسابقه ای» جذاب و سرگرم کننده دانست.

نقطه گریز (Vanishing Point) – ۱۹۷۱

نقطه گریز (Vanishing Point) – 1971

گیلرمو کابررا اینفانته نویسنده کوبایی فیلم «نقطه ناپدید» است که در سال ۱۹۷۱ اکران شد. «نقطه ناپدید» ژانر اکشن هیجان انگیزی دارد و در طول اکرانش فروش خوبی داشت. این اثر در سایت های رتبه بندی متاکریتیک نیز توانست ۷٫۲ و ۶۱ درصد رای را به خود اختصاص دهد.

مدت زمان فیلم ۹۸ دقیقه است و شامل صحنه های زیادی از جمله تعقیب و گریز پلیس می شود. بودجه اختصاص داده شده برای فیلم Vanishing Point 1.5 میلیون دلار است که موفق به فروش ۱۲٫۴ میلیون دلاری شد و کمپانی فاکس قرن بیستم تولید و پخش آن را بر عهده دارد.

خلاصه داستان کلی این فیلم در مورد یک راننده با سرعت زیاد در حال فرار از پلیس هنگام تحویل کوالسکی است. فرار این راننده از دست پلیس تصادفات زیادی را به دنبال دارد و پلیس به تعقیب راننده به قصد دستگیری ادامه می دهد و…

سبک و سیاق فیلم مشابه آثاری مانند دوئل است که بیشتر سکانس های آن در رانندگی و فرار در جاده و خیابان گرفته شده است و این عنوان را می توان یک فیلم بدرقه ماشینی مهیج خوب دانست. صحنه های مهیج و دلهره آور فیلم سعی در جلب توجه ویژه مخاطب دارد و استفاده کمتر از جلوه های کامپیوتری از نکات مثبت این اثر است.

جاده آسفالت دو طرفه (Two-Lane Blacktop) – ۱۹۷۱

جاده آسفالت دو طرفه (Two-Lane Blacktop) – 1971

فیلم Blacktop Two-Lane محصول سال ۱۹۷۱ است که ژانری دراماتیک و تقریباً اکشن دارد. این فیلم توسط کاربران امتیاز ۷٫۲ را دریافت کرده و داستانی حول محور علاقه به ماشین است و برای افرادی که ماشین دوست دارند مناسب است.

جاده آسفالت دو طرفه با بودجه ۸۷۵۰۰۰ دلاری، اگرچه در زمان عرضه فروش خوبی نداشت، اما یکی از آثار کلاسیک فرقه ضدفرهنگ دهه ۱۹۶۰ محسوب می شود و در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از آثار به کتابخانه کنگره معرفی شد. دارای ارزش تاریخی، فرهنگی و هنری است. مدت زمان فیلم ۱۰۲ دقیقه و پخش کننده آن یونیورسال استودیوز است.

داستان فیلم داستان زندگی راننده و مکانیکی است که تمام علاقه اش به ماشین هاست که شروع به دعوت از ماشین های دیگر برای مسابقه شوری ۱۹۵۵ خود می کنند. روزی مردی میانسال یکی از آشنایان خود را در پمپ بنزین دید و… .

نقد و بررسی فیلم جاده آسفالت دو طرفه: این عنوان یک فیلم قدیمی سفر جاده ای است که بیننده را با حال و هوای درام با سکانس های ماشین اسباب بازی سرگرم می کند. شخصیت پردازی فیلم و روند داستان کمی خسته کننده است و صحنه های زیادی به تیراندازی در داخل ماشین اختصاص دارد.

شخصیت پردازی شخصیت ها مسیر درست و روشنی را طی نکرده است و می تواند بیننده را خسته کند، اما سکانس های مسابقه ای بدون استفاده از جلوه های بصری به خوبی انجام شده است.

 

کسب و کار ایتالیایی (The Italian Job) – ۱۹۶۹

کسب و کار ایتالیایی (The Italian Job) – 1969

ساخت اثری به نام شغل ایتالیایی شاید یکی از موفق ترین پروژه های سینمایی تاریخ انگلستان باشد که در سال ۱۹۶۹ توسط تروی کندی مارتین فیلمبرداری شد. این فیلم تجاری ایتالیایی در ژانر کمدی جنایی است و موضوعی دزدی با تعقیب و گریز ماشین دارد. این فیلم نیز توسط کاربران امتیاز ۷٫۳ را دریافت کرده و توسط پیتر کالیسون نوشته شده است.

مدت زمان تجارت ایتالیا ۹۵ دقیقه است، Echurst Productions شرکت سازنده و Paramount Pictures توزیع کننده است. این فیلم در سال ۲۰۰۴ در رتبه ۲۷ در فهرست برترین فیلم های بریتانیا قرار گرفت و محبوبیت آن باعث شد تا اثر دیگری به تقلید از این فیلم در سال ۲۰۰۳ منتشر شود.

داستان کلی فیلم در مورد نقشه و برنامه ریزی گروهی از سارقان برای سرقت محموله طلا است که با دستکاری سیستم کنترل ترافیک خیابان های تورین به دست می آید و… فیلم فضایی کمدی درام دارد.

که سازنده اثر با خلق صحنه ای اکشن سعی در دستیابی به آن داشته است.این بر جذابیت فیلم می افزاید. عناصر خودرو در این فیلم مدل هایی مانند لامبورگینی میورا، استون مارتین DB4، جگوار E-Type، لندرور، لنسر فلامینیا و … هستند.

 

دوئل (Duel) – ۱۹۷۱

دوئل (Duel) – 1971

اگر از آن دسته افرادی هستید که «فیلم های اکشن ماشین آمریکایی» هیجان انگیز و ترسناک را دوست دارید، دوئل می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این فیلم در سال ۱۹۷۱ توسط ریچارد متسون نوشته شده است. این فیلم برخلاف نبود شخصیت های زیاد و رنگ و لعاب بیشتر برای جلب نظر بیننده، توانسته امتیاز ۷.۶ را در سایت های آنلاین رسمی فیلم و سریال کسب کند.

مجموع بودجه دوئل ۴۵۰ هزار دلار بود و این فیلم در دو نسخه تئاتری و تلویزیونی به ترتیب ۹۰ و ۷۴ دقیقه اکران شد. شرکت پخش دوئل نیز یونیورسال استودیو بود.

داستان فیلم در مورد مردی است که در حین بازگشت از سفر کاری به دلیل سبقت گرفتن از کامیون در جاده توسط یک راننده سادیست گرفتار می شود و می میرد… صحنه های فیلم حول محور رانندگی در جاده و صحنه های هیجان انگیز و ماشین های Plymouth Valiant و Peteblit 281 برای خلق چنین اثری استفاده شده است.

نقد فیلم دوئل : ایجاد انگیزه های پرتنش و موقعیت های بحرانی که در نحوه عکسبرداری ماشین دیده می شود، سکانس های فیلم را به طور اغراق آمیزی ترسناک و هیجان انگیز کرد. خطوط ریتمیک و ریتم های بصری نیز پارامترهای مهمی است که در این اثر به چشم می خورد و آن را به سینماتوگرافی تبدیل کرده است.

هوش کارگردان و همچنین فیلمنامه نویسی که راننده سادیستی را نشان نمی دهد می تواند برگه برنده فیلم و عامل جذابیت بیشتر مخاطب باشد. اگر شما هم علاقه مند به فیلم های ترسناکی هستید که از سبک بازی های آرکید پیروی می کنند، دیدن این فیلم توصیه می شود.

شتاب (Rush) – ۲۰۱۳

شتاب (Rush) – 2013

فیلم راش یکی از محبوب ترین فیلم های اکشن ورزشی از نظر کاربران می باشد که امتیاز ۸٫۱ را در سایت IMDb کسب کرده است. در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و با بودجه ۳۸ میلیون دلاری وارد عرصه شد و معادل ۴۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

مدت زمان این فیلم ۱۲۲ دقیقه است و حال و هوای مسابقه را منتقل می کند و شامل جلوه های بصری با المان های خودرویی و ماشین های مسابقه ای است، اما جنبه های دراماتیک فیلم نیز به خوبی به تصویر کشیده شده است. شرکت تولید و پخش آن انحصاری مدیا است و همچنین برای نمایش خودروی اصلی و شاخص فیلم شتاب از فراری کمک گرفته شد.

خلاصه داستان مربوط به مسابقه فرمول ۱ در دهه ۱۹۷۰ است و بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است که رقبای اصلی آن جیمز هانت و نیکی لاودا هستند. نیکی لاودا در سال ۱۹۷۶ در گرندپری آلمان در یک تصادف به شدت مجروح شد و درگذشت، اما چند هفته بعد وارد مسابقه شد تا رقیب جیمز هانت را شکست دهد و قهرمانی در فوجی ژاپن را به دست آورد. …

نقد و بررسی فیلم راش یا شتاب: بر خلاف فرمول تک محوری فیلم، عوامل تلاشی برای خلق اثری حماسی نداشتند و بیشتر به نمایش شنیده ها و دیده های همه پرداختند. نیکی لاودا که شخصیت اصلی فیلم است و شخصیتی سرکش و جنگ طلب دارد، هرگز در نقش ابرقهرمانان کلیشه ای با سبک و سیاق معمول ظاهر نشده است

و فیلم مسیر تکاملی او و بازگشت او به دنیای ورزش حرفه ای فیلم شتاب یا راش نوشته پیتر مورگان را می توان یک فیلم موفق اتومبیلرانی، ورزشی و مسابقه ای دانست. تماشای این فیلم به علاقه مندان به این ژانر از فیلم ها توصیه می شود.

شغل ایتالیایی (The Italian Job)

شغل ایتالیایی

  • کارگردان: پیتر کالینسن
  • بازیگران: مایکل کین، نویل کاوارد، بنی هیل
  • محصول: ۱۹۶۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

این فیلم را با نسخه‌ی ۲۰۰۳ که به طور خلاقانه راهی برای دور زدن ترافیک در لس‌آنجلس پیدا کرده بود اشتباه نگیرید. پیتر کالینسن از همان ماشین استفاده می‌کند تا دزدی هیجان‌انگیزی را در اوج به نمایش بگذارد. چیزی که شاید در مورد این بازسازی بسیار شگفت‌انگیز باشد که بسیاری احتمالا آن را بهتر می‌دانند، راهی است که از نسخه‌ی اصلی وام گرفته است، نه تنها با استفاده از مینی کوپرها بلکه ایجاد یک راه فرار برای عبور سارقان از طریق تونل‌های عظیم. اما این فیلم با طنز هوشمندانه‌ی انگلیسی و یک موسیقی کلاسیک جاز توسط کویینسی جونز، درست به همان اندازه‌ی مینی‌ کوپرها در تاریخ فیلم ماشین جای می‌گیرد.

The Transporter

18 فیلم‌ خودرویی برتر تاریخ

جیسون استاتهام، که اخیراً وارد مجموعه سریع و خشمگین شده، در این فیلم نقش یک راننده بسیار حرفه‌ای را بازی می‌کند که کارش جابجایی محموله‌های ویژه است. در زمان اکران خیلی‌ها این فیلم را جدی نگرفتند، ولی با گذر زمان ترنسپورتر با بازی استاتهام توانست نظر منتقدان زیادی را به خود جلب کند. قطعاً بازی خوب استاتهام در این موضوع بی تأثیر نبوده است. ترنسپورتر یک فیلم جذاب، سرگرم کننده و پر از صحنه‌های اکشن فرانسوی است که می‌تواند ماشین بازها را برای مدتی سر جای خود میخ کوب کند. جالب است بدانید شرکت سازنده ترنسپورتر، فیلم‌های دیگری مانند Taken، Lucy و بسیار اکشن‌های دیگر را هم ساخته است.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های حادثه ای

Baby Driver

18 فیلم‌ خودرویی برتر تاریخ

اثر کمدی، رومانتیک، موزیکال و اکشن ادگار رایت، فیلمی در مورد یک راننده جوان فوق العاده با استعداد (با بازی آنسل الگورت) که برای جبران بدهی خود، برای رئیس یک باند جنایی (با بازی کوین اسپیسی) رانندگی می‌کند. در این فیلم صحنه‌های تعقیب و گریز خودرویی سوررئال زیادی را می‌توانیم ببینیم که در کنار موسیقی متن جذاب راکی که دارد، یکی از بهترین فیلم‌های خودرویی تاریخ سینما را خلق کرده است. ارتباط نزدیک بین خودروها و موسیقی را بارها کارگردان‌های زیادی در طول سال‌ها امتحان کرده‌اند، ولی رایت یک سر و گردن از این نظر از بقیه بالاتر است.

سریع و خشمگین؛ توکیو دریفت (Fast and Furious: Tokyo Drift)

توکیو دریفت

  • کارگردان: جاستین لین
  • بازیگران: لوکاس بلک، بو وو، سانگ کانگ
  • محصول: ۲۰۰۶
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶ از ۱۰

فرنچایز سریع و خشمگین محبوبیت زیادی در بین فیلم‌های با مضمون خودرو به ارمغان آورد، همانطور که در عصر CGI به بدلکاری خودرو اشاره کرد، ابتدا سکانس‌هایی برای نشان  دادن موتور بوجود آورد و در نهایت سکانس‌هایی را طراحی کرد که تنها در داخل کامپیوتر قابل دستیابی است. توکیو دریفت از برخی از همان ترفندها استفاده می‌کند، به ویژه در صحنه‌های فیلمبرداری در شهری که بدست آوردن مجوز فیلمبرداری بسیار دشوار است، اما کارگردان جاستین لین ارتباط غیرقابل انکار و جدایی ناپذیری را با فرنچایز برقرار کرد، زیرا این قسط به عنوان یک اسپین‌آف است.

مسابقه‌ی سرعت (Speed Racer)

مسابقه سرعت

  • کارگردان: برادران واچوفسکی
  • بازیگران: امیل هرش، کریستیانا ریچی، جان گودمن
  • محصول: ۲۰۰۸
  • امتیاز متاکریتیک: ۳۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶ از ۱۰

اگر فیلم‌های سریع و خشمگین امکانات افزایش عملکرد خودرو با CGI را آزمایش کردند، مسابقه‌ی سرعت به کارگردانی واچوفسکی‌ها آن‌ها را به حداکثر می‌رساند. این اقتباس از سری انیمه‌های نمادین با همین نام توانایی‌هایی را نشان می‌دهد که اتومبیل‌ها هنوز ندارند – و ممکن است هرگز نداشته باشند – زیرا اسپید ​​(با بازی امیل هرش) سعی می‌کند مسابقات غیرممکن و فوق‌العاده طراحی شده‌ی اتوموبیل‌رانی را یکی پس از دیگری را پشت سر بگذارد و برنده شود.

رقبای او، در فضاهای بسیار باریک از مسیر خارج می‌شوند و به طور کلی در جهاتی می‌چرخند که فیزیک نمی‌تواند آن‌ها را تعریف کند. سطح فوق‌العاده‌ای از هیجان و خلاقیت در این فیلم وجود دارد که به معنای واقعی کلمه هیچکدام از فیلم‌های حاضر در این لیست با آن مطابقت ندارند. بنابراین، حتی اگر این کار در مقایسه با امثال بولیت، احمقانه یا غیر واقعی به نظر می‌رسد، در تاریخ فیلم‌های خودرویی جایگاه اساسی دارد و در کناره‌های هیجان‌انگیز بیرونی ژانر و تکنیک‌ها کاوش می‌کند.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های اکشن روز دنیا

فراری در برابر فورد (Ferrari vs Ford) – ۲۰۱۹

ford vs ferrari

کارگردان: James Mangold

ستارگان: Matt Damon, Christian Bale, Caitriona Balfe, Jon Bernthal

کشور سازنده: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۸٫۱

فیلم فورد در برابر فراری (Ferrari vs Ford) از جمله آثار های فیلم نامه ای و واقعیت محور است که در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. فراری در برابر فورد ۲۰۱۹ با امتیاز ۸٫۱ از آی ام دی بی که در بخش اول مقاله ذکر شد به عنوان فیلم اکشن ماشینی با حال و هوای رقابتی و همچنین در خود جای دادن سکانس های درام مختلف که در ۱۵۲ دقیقه گنجانده شده، در نظر بیننده از جمله آثاری است که ارزش دیدن را دارد، خصوصا اگر از زمره افرادی هستید که به ماشین و ماشین بازی علاقه زیادی دارید.

نویسندگی فیلم نامه فورد در برابر فراری به عهده جیسون کلر بوده و شرکت پیتر چرنین تولید کننده و فاکس قرن بیستم توزیع کننده آن بوده است. خلق این اثر بودجه ای با مبلغ ۹۷٫۶ میلیون دلار داشته و فروش آن در گیشه ۲۲۵٫۵ میلیون دلار می‌باشد. این ارقام نشان می‌دهد که فیلم به خوبی از عهده جلب نظر بیننده برآمده است. همانطور که از نام این فیلم پیداست، فورد و فراری به عنوان اصلی ترین خودرو های برند بکار گرفته شده اند.

داستان فورد در برابر فراری تقریبا به رابطه دوستی و رفاقت بین کن مایلز و کرون سلبی و رقابت این دو کمپانی قَدَر خودرو سازی اطلاق می‌شود. کن و کرون با استخدام در شرکت فورد در اوایل دهه ۶۰ شروع به ساخت ماشین مسابقه ای قدرتمندی می‌کنند که توانایی رقابت و شکست خودرو کمپانی فراری را داشته باشد و …

نقد و بررسی فیلم فورد در برابر فراری: فیلم نامه با الهام گرفتن از یک روند واقعی سعی در وارد کردن تماشاگر به رابطه پیچیده فورد و فراری دارد. محتوای بی نظیر این فیلم دربرگیرنده دیتایی با وضوح بالا درباره ماشین آمریکایی فرود می‌باشد که به دور از هر گونه شعار زدگی و غلو است. البته پرداختن به شخصیت کرول در ابتدای داستان این دیدگاه را در نظر بیننده به وجود می‌آورد که نقش اصلی این کاراکتر است اما با پیش روی داستان مشخص می‌شود که کن کاراکتر اصلی فیلم را تشکیل می‌دهد.

فیلم سینمایی فورد در برابر فراری را میتوان یک “فیلم سینمایی مسابقه ماشین” هیجانی و خوش ساخت دانست که داستانی واقعی را روایت میکند. با توجه به فروش بالا و امتیازات خوب آن، سینمایی فورد در برابر فراری را میتوان به عنوان “بهترین فیلم ماشینی سال ۲۰۱۹” معرفی کرد. تماشای این فیلم به افرادی که علاقه مند به این سبک فیلم ها پیشنهاد می‌شود.

راندن (Drive) – ۲۰۱۱

کارگردان: Nicolas Winding Refn

ستارگان:   Ryan Gosling, Carey Mulligan, Bryan Cranston, Christina Hendricks, Ron Perlman , …

کشور سازنده: آمریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز آی ام دی بی: ۷٫۸

اگر علاقه مند به داستان های اکشن و ماشینی داشته باشید قطعا فیلم راندن یا درایو (Drive) جزء فیلم هایی است که قطعا تماشا کرده اید. فیلنامه راندن توسط حسین امینی نوشته شده اما قلم آن توسط جیمز سالیس انجام شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۱ اکران شد و با امتیاز ۷٫۸ از نظر کاربران در وب سایت آی ام دی بی، کسب ۹۷% نظر منتقدان و همچنین ۷۹% آرای وب سایت متاکریتیک در لیست آثار جذاب و دیدنی اکشن قرار گرفته است. ژانر اصلی فیلم اکشن و درام است و سکانس های مختلفی از بکار گیری خودرو ها در آن دیده می‌شود.

زمان فیلم ۱۰۰ دقیقه بوده و بلاد فیلم، سید، و شرکت مارک پلات سرمایه گذاران اصلی ساخت آن هستند. توزیع و پخش راندن نیز توسط دیستریت فیلم انجام شده است. بودجه اختصاص داده شده به راندن ۱۵ میلیون دلار بوده و حدود ۷۰٫۶ میلیون دلار نیز فروش گیشه آن می‌باشد. راندن در شصت و چهارمین جشنواره فیلم کن توانست جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دهد.

فیلم درباره راننده بدلکار و مرموز است که در یک گاراژ زندگی می‌کند و به رانندگی با خودرو های فراری مشغول است. بخش اصلی داستان از آنجایی شروع می‌شود که کاراکتر اصلی با کمک به همسایه خود متوجه دردسری می‌شود که گرفتار آن شده است …

نقد و بررسی فیلم درایو یا راندن: سکانس های آرام و بی صدای فیلم به خوبی سکانس های تعقیب و گریز و خشونت آمیز و گاها قتل را تلطیف کرده و نظر بیننده را خسته نمی‌کند. استفاده از موسیقی در سبک های مختلف نیز بر سکانس های متعدد فیلم هماهنگی ایجاد می‌کند. در انتخاب بازیگر فیلم راندن کمی سهل انگاری به خرج داده شده و گویی نسخه ای جدید از بازیگران آرام هالیوود در این فیلم دور هم جمع شده اند. اما بازی با میمیک صورت و تفاوت حالت چهره در موقعیت های مختلف فیلم به خوبی از آب درآمده است. در مجموع درایو را میتوان یک “فیلم سینمایی ماشینی” خوش ساخت و سرگرم کننده شناخت.

Seconds

18 فیلم‌ خودرویی برتر تاریخ

ابتدا باید نکته‌ای را در مورد نسخه اورجینال این فیلم بگوییم: نسخه اصلی سرقت در ۶۰ ثانیه که سال ۱۹۷۴ کارگردان و بدلکار معروف، H.B. Halicki ساخته را می‌توان یکی از عجیب و غریب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما معرفی کرد. این فیلم از مجموعه‌ای از صحنه‌های خودرویی و بدل کاری‌های پرزرق و برق و نهایتاً دیالوگ‌هایی تشکیل شده که تلاش می‌کند داستان گروهی از سارقین که مجموعه‌ای از خودروها را می‌خواهند بدزدند را شرح دهد.

بازسازی مدرن این فیلم دقیقاً در نقطه مقابل آن قرار دارد: یک فیلم جذاب ساخته جری بروکهایمر، با بازی ستارگانی مانند نیکلاس کیج که خط روایی و داستانی روان و بسیار جذابی دارد. نیکلاس در این فیلم نقش شاه دزد را بازی می‌کند که باید در ۹۶ دقیقه ۵۰ خودرو را بدزدد. در تیم او بازیگران دیگری مانند رابرت دووال و آنجلینا جولی هم حضور دارند. صحنه‌های خودرویی فیلم فوق العاده جذاب و بوده و تماشاگر را پای فیلم میخ کوب می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا