بهترین فیلم های خارجی

بهترین فیلم های ماجراجویی [لیست داغ]

به نظر شما بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ کدام‌ها هستند؟ اگر شما نیز از جمله افراد علاقه‌مند به فیلم های هیجان انگیز و جذاب هستید، اما درباره این که کدام یک از فیلم های ماجراجویی تاریخ سینما ارزش دیدن دارند تردید دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید؛

تا فهرستی از بهترین فیلم های ماجراجویی جهان را از گذشته تا به امروز به شما معرفی کنیم.

فیلم ماجراجویی فیلمی است که ما را به کشف دنیایی جدید، یافتن گنجی پنهان و برملا ساختن رازی مدفون می‌برد. در این مطلب با معرفی بهترین فیلم های ماجراجویی چند سال اخیر، از فیلم دنیای ژوراسیک تا فیلم پرسه در جنگل، در خدمت شما هستیم.

فیلم ماجراجویی چه فیلمی است؟ تفاوت آن با فیلم اکشن در چیست؟ درحالی که فیلم‌های اکشن بر مبارزه تمرکز دارند، هدف فیلم‌های ماجراجویی کشف کردن است. کشف دنیایی که تاکنون دیده نشده، گنجی که برای قرن‌ها مخفی مانده و یا رازی که میلیون‌ها سال کسی قادر به حل آن نبوده است.

فیلم های ماجراجویانه یک سفر هستند. فیلم های شبیه جومانجی که ما را به دنیایی جدید می‌برند و ما را در تمام لحظات هیجان‌انگیز سفر خود شریک می‌کنند. فیلم های ماجراجویانه مخاطبین بسیاری دارند و یکی از موفق‌ترین ژانرها محسوب می‌شوند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین فیلم های سینمایی تروریستی

فیلم پرسه در جنگل (Jungle Cruise)

بهترین فیلم های ماجراجویی

  • کارگردان: ژاومه کالت-سرا (Jaume Collet-Serra)
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی
  • تاریخ اکران: ۳۰ جولای ۲۰۲۱ (۸ مرداد ۱۴۰۰)
  • بازیگران: دواین جانسون، امیلی بلانت، ادگار رامیز، جسی پلمونس، جک وایتهال

مقاله خود را با یکی از فیلم های ماجراجویی در طبیعت آغاز می‌کنیم. فیلم پرسه در جنگل محصول کمپانی والت دیزنی است و ۸ مرداد به طور همزمان در سینماها اکران و از طریق شبکه Disney + منتشر می‌شود.

در اوایل قرن بیست، کاپیتانی به نام فرانک مامور می‌شود یک دانشمند انگلیسی و برادرش را به جنگل ببرد. آنان در پی یافتن «درخت زندگی» هستند و در این مسیر باید با حیوانات وحشی، آب‌وهوای مرگبار جنگل و یک گروه از دانشمندان آلمانی نیز روبرو شوند.

 

 پارک ژوراسیک (۱۹۹۳) Jurassic Park

2. پارک ژوراسیک (1993) Jurassic Park

پارک ژوراسیک یک فیلم علمی تخیلی ماجراجویانه آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که داستان آن بر اساس رمانی به همین نام نوشته شده است.

این فیلم نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ و پرفروش ترین فیلم در کارنامه استیون اسپیلبرگ شناخته می‌شود. پارک ژوراسیک در سال ۱۹۹۴ توانست ۳ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های تصویری را از آن خود کند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین فیلم های آخرالزمانی [لیست جذاب ترین ها]

The Last Samurai (2003) 

بهترین فیلم های ماجراجویانه

این فیلم درام و اکشن با موسیقی فوق العاده هانس زیمر در مورد زندگی کاپیتان ناتان آلگرن (تام کروز) است. او به دلیل قتل عام هایی که انجام داده است و زنان و کودکان بی گناه را از بین برده است

دچار عذاب وجدان می گردد و برای از بین بردن این عذاب وجدان تصمیم می گیرد در جنگی میان سامورایی ها و ژاپنی ها شرکت کند که در نهایت توسط ارتش ژاپن به اسارت گرفته می شود و…

 

 ارباب حلقه ها: یاران حلقه (۲۰۰۱) The Lord of Rings: The Fellowship of the Ring

3. ارباب حلقه ها: یاران حلقه (2001) The Lord of Rings: The Fellowship of the Ring

فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه یک فیلم خیال پردازی حماسی محصول سال ۲۰۰۱ است که توسط پیتر جکسون کارگردانی شده است. این فیلم بر اساس جلد اول رمان ارباب حلقه‌ها نوشته جی.آر.آر تالکین ساخته شده است و بخش اول از سه گانه سینمایی محبوب ارباب حلقه‌ها به حساب می‌آید.

ارباب حلقه ها با درآمد ۸۷۱ میلیون دلار یکی از موفق‌ترین‌های باکس آفیس در کل دنیا و یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ محسوب می‌شود.

فیلم آشوب مداوم (Chaos Walking)

فیلم ماجراجویی

  • کارگردان: داگ لیمان (Doug Liman)
  • ژانر: ماجراجویی، اکشن، فانتزی
  • تاریخ اکران: ۵ مارس ۲۰۲۱ (۱۵ اسفند ۹۹)
  • امتیاز IMDbنمره ۵٫۷
  • بازیگران: دیزی ریدلی، تام هالند، مدس میکلسن، دمیان بیچر، نیک جوناس

 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین فیلم های روانشناسی [لیستی که حتما باید ببینید!]

 جان سخت (۱۹۸۸) Die Hard

12. جان سخت (1988) Die Hard

یکی دیگر از شناخته شده‌ترین و بهترین فیلم های ماجراجویی دنیا فیلم سینمایی جان سخت در سبک اکشن است که در سال ۱۹۸۸ اولین نسخه آن عرضه شد. این فیلم توسط جان مک تیرنان کارگردانی شده و نوشته استیون ای. د سوزا و جب استارت است. برای تولید این فیلم ۲۸ میلیون دلار هزینه شده است.

 

خوب، بد، زشت (۱۹۶۶) The Good, the Bad and the Ugly

13. خوب، بد، زشت (1966) The Good, the Bad and the Ugly

یکی دیگر از معروف ترین فیلم های ماجراجویی فیلم ایتالیایی وسترن اسپاگتی خوب، بد، زشت ساخته سرجو لئونه محصول سال ۱۹۶۶ است. این فیلم سومین و آخرین فیلم از سه‌گانه دلار است که در آن بازیگرانی چون کلینت ایستوود، ایلای والاک و لی وان کلیف نقش آفرینی کرده‌اند.

جومانجی

فیلم های ماجراجویی

جومانجی Jumanji محصول ۱۹۹۶
جومانجی: به جنگل خوش آمدید Jumanji: Welcome to the Jungle محصول ۲۰۱۶
جومانجی: مرحله بعدی Jumanji: The Next Level محصول ۲۰۱۹

اگر بالای ۲۵ سال سن داشته باشید، با شنیدن نام جومانجی یاد رابین ویلیامز می‌افتید وگرنه تصویر خندان دواین جانسون به ذهنتان می‌آید! یکی از محبوب‌ترین فیلم ‌های ماجراجویی برای کودکان و نوجوانان.

قسمت اول داستان یک بازی فکری (برد گیم) جادویی بود که با شروع آن دنیا را اتفاقات عجیب و غریب در بر می‌گرفت. در دنباله‌هایی که چند سال بعد ساخته شده، جومانجی تبدیل شده به یک بازی ویدیویی که پلیرها را به درون خود فرا می‌خواند.

نکته مشترک در تمام فیلم‌ها تجسم بخشیدن به حس ماجراجویی جاری در ذات بازی‌هاست و به همان اندازه نیز در سرگرم کردن مخاطب موفق است.

 

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین فیلم های ماشینی [داغ ترین لیست!]

Harry Potter series (2001 – ۲۰۱۱) 

بهترین فیلم های ماجراجویانه

داستان این فیلم که از سری کتاب های هری پاتر اقتباس شده است، جزو پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینماست. داستان کلی این فیلم در مورد پسری به نام هری پاتر است که پدر و مادر خود را در تصادفی مشکوک از دست داده است.

او برای زندگی پیش خاله اش می رود که رفتار خوبی با او ندارد. او که سختی های زیادی را تحمل کرده است، اکنون ۱۱ ساله است و توانایی صحبت کردن با برخی از حیوانات را دارد.

او به مدرسه جادوگری هاگوارتز دعوت می شود و زندگی‌اش به طور کامل تغییر می کند. مجموعه فیلم های هری پاتر شامل ۸ قسمت است.

نجات سربازان رایان (۱۹۹۸) Saving Private Ryan

14. نجات سربازان رایان (1998) Saving Private Ryan

فیلم نجات سربازان رایان از ساخته‌های کارگردان معروف فیلم های ماجراجویی ، استیون اسپیلبرگ و نوشته رابرت رودات است که داستان آن به زمان جنگ جهانی دوم و نبرد نرماندی مربوط می‌شود.

از مشهورترین قسمت‌های این فیلم می‌توان به ۲۷ دقیقه آغازین آن که مربوط به رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه می‌شود اشاره کرد. تا این‌جا شاهد نقش پررنگ اسپیلبرگ در فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ بوده‌ایم.

مومیایی (۱۹۹۹) The Mummy

19. مومیایی (1999) The Mummy

فیلم مومیایی یکی دیگر از فیلم های آمریکایی با ژانر اکشن، ماجراجویی، فانتزی و ترسناک در فهرست بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ است. کارگردانی مومیایی را استیون سامرز بر عهده داشته است.

از بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به براندان فریزر، ریچل وایس، جاناتان هاید، جان هانا، کوین جی اکونر، اودد فهر، آرنولد وسلو، پاتریشیا ولاسکوئز، اریک آواری، امید جلیلی، برنارد فاکس و استیون دانهام اشاره کرد.

فیلم مرد آزاد (Free Guy)

برترین فیلمهای ماجراجویی

  • کارگردان: شان لوی (Shawn Levy)
  • ژانر: ماجراجویی، علمی-تخیلی، کمدی
  • تاریخ اکران: ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ (۲۲ مرداد ۱۴۰۰)
  • بازیگران: رایان رینولدز، تایکا وایتیتی، جودی کومر، لیل ری هوری

در میان بهترین فیلم های ماجراجویی نباید از فیلم‌های کمدی و علمی-تخیلی غافل شد. اولین فیلم در لیست فیلم های ماجراجویی و تخیلی، فیلم مرد آزاد است. داستان فیلم در مورد بانکداری به نام گای است.

گای متوجه می‌شود دنیایی که در آن زندگی می‌کند یک بازی ویدئویی است و می‌کوشد قهرمان این بازی شود. اکران فیلم ماجراجویی کمدی مرد آزاد تاکنون ۳ بار، به علت پاندمی کرونا، به تعویق افتاده است.

پیشتازان فضا (۲۰۰۹) Star Trek

24. پیشتازان فضا (2009) Star Trek

فیلم پیشتازان فضا سال ۲۰۰۹ سری یازدهم از مجموعه فیلم‌های تولید شده بر اساس مجموعه پیشتازان فضا است که توسط جی.جی. آبرامز کارگردانی شده و فیلمنامه آن نیز نوشته روبرتو اورکی و الکس کورتزمان است.

داستان این فیلم مربوط به بازگشت به گذشته و بررسی شخصیت مسافران سفینه فضایی انترپرایز می‌شود.

نابودگر (۱۹۸۴) The Terminator

25. نابودگر (1984) The Terminator

این فیلم اولین سری از مجموعه سینمایی آمریکایی نابودگر است که به عنوان یکی از بهترین فیلم های ماجراجویی تاریخ سینما در سال ۱۹۸۴ تولید شده است. کارگردانی نابودگر برعهده کارگردان مطرح آمریکایی جیمز کامرون بوده و آرنولد شوارتزنگر، مایکل بین و لیندا همیلتون در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

انتقام جویان (۲۰۱۲) The Avengers

29. انتقام جویان (2012) The Avengers

فیلم انتقام جویان در انگلستان و ایرلند با عنوان گردهمایی انتقام جویان مارول نیز شناخته شده است. این فیلم تخیلی و ابرقهرمانانه محصول کشور آمریکا به کارگردانی و نویسندگی جاس ویدون است؛

که در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان ششمین کار مستقل مارول استودیوز توسط این شرکت و شرکت والت دیزنی پیکچرز تولید شده است.

سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)

جانی دپ در فیلم ماجراجویی دزدان دریایی کارائیب

نفرین مروارید سیاه یا Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl محصول ۲۰۰۳
صندوقچه مرد مرده یا Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest محصول ۲۰۰۶
پایان جهان یا Pirates of the Caribbean: At World’s End محصول ۲۰۰۷
سوار بر امواج ناشناخته یا Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides محصول ۲۰۱۱
مردگان قصه نمی‌گویند یا Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales محصول ۲۰۱۷

در اصل، دزدان دریایی کارائیب یکی از وسایل بازی پرطرفدار در دیزنی لند بود که سران دیزنی به این فکر افتادند تا براساسش فیلم بسازند و حس و حال فیلم‌های ماجراجوی در دوران هالیوود کلاسیک را بازسازی کنند.

حاصل کار گور وربینسکی تبدیل شد به موفقیتی فراتر از انتظار که هم جانی دپ را به ستاره‌ای بین‌المللی تبدیل کرد و هم یکی از قوی‌ترین فرنچایزهای سینمایی قرن را به راه انداخت.

دو قسمت اول در این مجموعه محبوبیتی وصف‌ناپذیر بین بچه‌های هزاره دارد و بهترین مثال برای توصیف یک فیلم ماجراجویی کلاسیک در سال‌های اخیر است؛ پر از جادو، حقه و دلهره.

فیلم آوای وحش (The Call of the Wild)

فیلم ماجراجویی کمدی

  • کارگردان: کریس سندرز (Chris Sanders)
  • ژانر: ماجراجویی، درام
  • تاریخ اکران: ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ (۲ اسفند ۱۳۹۸)
  • امتیاز IMDbنمره ۶٫۸
  • بازیگران: هریسون فورد، دن استیونز، عمر سی، کارن گیلان

یکی از برترین فیلمهای ماجراجویی که نباید از تماشای آن غافل شد، فیلم آوای وحش است. این فیلم ماجراجویی براساس رمانی به همین نام از جک لندن ساخته شده است. داستان فیلم در مورد سگی به نام باک است.

باک از خانه خود در کالیفرنیا ربوده شده و به ایالت یوکان فرستاده می‌شود. او در آنجا زندگی جدید و پرهیجانی را در کنار پیرمردی به نام جان تجربه می‌کند.

 زندگی پی یا Life of Pi محصول ۲۰۱۲

زندگی پی

برخلاف نمونه‌های عموماً هیجان‌انگیز و نوجوانانه در میان فیلم های ماجراجویی، فیلم سحرآمیز آنگ لی به مکاشفه‌ای در باب ایمان، معنا و قصه تبدیل می‌شود و پر است از لحظات فراموش‌نشدنی. اقتباسی از رمان محبوبی با همین عنوان که سال‌ها دست به‌دست شد تا آخر سر توسط لی جلوی دوربین رفت.

فیلم با استقبال منتقدان مواجه شد، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروخت و چهار جایزه اسکار هم برنده شد.
یک کشتی غرق می‌شود.

تنها یک قایق، یک پسر نوجوان و یک ببر باقی می‌مانند که معلوم نیست کجای اقیانوس رها شده‌اند. پی (همان پسر نوجوان) روایتی محیرالعقول از این سفر دارد که حتی اگر باورکردنی به نظر نرسد، ترجیح می‌دهید تا آن را باور کنید، چرا که به مراتب داستان زیباتری است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا