بهترین فیلم های ایرانی اکران شده

بهترین فیلم های شهاب حسینی

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی در سال ۱۳۵۲ در تهران زاده شد. او نخستین فرزند خانواده است و یک برادر و دو خواهر دارد. اصلیت او به تنکابن مازندران برمی‌گردد. او چند سالی را نیز در دوران کودکی همراه با خانواده در خرم‌آباد زندگی کرد.
تحصیلات دانشگاهی‌اش در رشتهٔ روان‌شناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. حسینی در سال ۱۳۷۴ ازدواج کرد، فرزند نخست او با نام محمدامین در زمستان ۱۳۸۲ و فرزند دوم او به نام امیرعلی در تابستان ۱۳۹۰ به دنیا آمدند.

او کار خود در بخش هنر را با تئاتر دانشجویی و سپس، گویندگی در رادیو آغاز کرد.

شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود.
وی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد.
همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را بهمراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

لیست بهترین فیلم های شهاب حسینی

درباره الی

کارگردان: اصغر فرهادی / نقش: احمد

۱۰ فیلم شهاب حسینی که حتما باید ببینید

و بالاخره ۱۳۸۷ اصغر فرهادی سراغ شهاب حسینی آمد و ستاره اقبال حسینی درخشیدن گرفت. در فیلمی پربازیگر که تقریبا همه بازیگرانش هم بهترین کار‌های کارنامه‌شان را ارائه دادند و نقش فرعی احمد فرصت مناسبی برایش به وجود آورد تا بتواند آنچه را به بازی باورپذیر، طبیعی و زیرپوستی شهرت دارد انجام بدهد. احمد از خارج آمده و با دوستانش به سفر شمال رفته‌اند. یکی از دوستان قدیمی‌اش در دانشگاه مربی مهد بچه‌اش را هم آورده تا با احمد آشنا شود و شاید بین احمد و الی وصالی صورت بگیرد. سپیده چیز زیادی از الی نمی‌داند و آن چیز‌هایی را هم که می‌داند از بقیه مخفی می‌کند.

اگرچه بازی گلشیفته فراهانی در نقش سپیده آنقدر برجسته است و کاراکترش مهم و حیاتی که بقیه شخصیت‌ها زیر سایه‌اش قرار می‌گیرند، اما یکی از دلایل موفقیت فیلم «درباره الی» بازی‌های فرعی بازیگران است. جمله کلیدی فیلم «درباره الی» یکی از دیالوگ‌های شهاب حسینی است: «یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی‌پایان است.» آن پروسه تبدیل شهاب حسینی از پسری که در جست‌وجوی عشق است و از آلمان آمده تا با رفقایش خوش بگذراند تا آنجایی که از ته دل ناله می‌کند: «آی آی آی» از درخشان‌ترین بازی‌های کارنامه اوست. «درباره الی» هم از مهم‌ترین فیلم‌های اکران شده در سال ۸۸ است.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های سینمای ایران

جدایی نادر از سیمین

کارگردان: اصغر فرهادی / نقش: حجت

۱۰ فیلم شهاب حسینی که حتما باید ببینید

طبعا بازی در اولین فیلم اسکاری سینمای ایران شانس بزرگی است. هرچند که در «جدایی نادر از سیمین» پیمان معادی در نقش نادر و ساره بیات در نقش راضیه دو قطب اصلی قصه را شکل می‌دادند، اما اتفاقا این حجت شوهر راضیه بود که نماینده ور سنتی جامعه محسوب می‌شد. مردی که قرار بود جلوی نادر که مثلا مرد روشنفکر آرام بود نقش مرد عصبی متعصب را بازی کند، اما بازی ظریف شهاب حسینی باعث شد که حجت در این ورطه نیافتد.

حجت مردی است که فرزندش را از دست داده و همسرش کار کردنش را از او پنهان کرده، اما با این حال به نظر می‌رسد عشق حجت به راضیه خیلی بیشتر از علاقه نادر به سیمین است. بازی برونگرایانه شهاب حسینی به خصوص در سکانس‌های دادگاه و صحنه عصبی داخل خانه تحسین خیلی‌ها را برانگیخت.

فروشنده

کارگردان: اصغر فرهادی / نقش: عماد

۱۰ فیلم شهاب حسینی که حتما باید ببینید

دوباره همکاری با اصغر فرهادی و دوباره اسکار برای فیلم دیگری که این‌بار نقش اصلی‌اش بر عهده شهاب حسینی بود. کاراکتر عماد درست نقطه مقابل حجت قرار می‌گرفت. مرد هنرمند روشنفکر. مردی که دقیقا قرار است چالش پیش رویش این باشد که بین غیرت غریزی‌اش و زندگی متمدنانه با پیشامد‌های ترسناک تعادل برقرار کند. اینجا برعکس فیلم «جدایی نادر از سیمین» شهاب حسینی به شدت بازی درونگرایانه‌ای دارد. به نظر می‌رسد که حتی تمام عضلات صورتش هم تحت کنترلش است. همان چیزی که نقش عماد لازم دارد. یک‌جور خودداری که کاراکتر عماد را تحسین‌برانگیز می‌کند.

با همه مرد‌هایی که در سینمای ایران تصویر شده‌اند انگار فرق دارد. نمونه‌ای است از یک مرد واقعی. به اندازه متمدن و به اندازه آن سیلی آخر محکم. بهترین نقش‌آفرینی کارنامه شهاب حسینی است که به خاطرش جایزه جشنواره کن را هم دریافت کرد.

برادرم خسرو

کارگردان: احسان بیگلری / نقش: خسرو

۱۰ فیلم شهاب حسینی که حتما باید ببینید

این هم از آن نقش‌هایی است که جان می‌دهد بازیگران در آن بدرخشند. آخرین فیلم خوبی که شهاب حسینی بازی کرد و محصول سال ۱۳۹۴ است. شهاب حسینی نقش قهرمان فیلم یعنی خسرو را بازی می‌کند. خسرو به بیماری دوقطبی مبتلاست و مدتی ساکن منزل برادرش شده. در منزل برادرش اتفاقاتی رخ می‌دهد که تنش‌های زیادی برای خسرو ایجاد می‌کند و او هم خیلی چیز‌ها را به هم می‌ریزد. بازی شهاب حسینی در این فیلم بسیار ستایش شد.

فیلمی که اولین اثر کارگردانش احسان بیگلری بود و نکات قابل توجه زیادی داشت، اما به طور یقین می‌شود گفت که مهم‌ترین نکته مثبتش بازی شهاب حسینی بود که بین تماشاگران و فیلم سمپاتی زیادی ایجاد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا