بهترین فیلم های خارجی

بهترین فیلم های سینمایی تروریستی [۱۹ فیلم آپدیت ۱۴۰۲]

 

بهترین فلیم های سینمایی تروریستی کدام هستند؟ اگر شما هم دنبال جواب این سوال هستید جای درستی آمده اید ما در این مقاله قصد داریم لیستی از بهترین فیلم ها با موضوع تروریستی را معرفی کنیم.

اگر شما هم علاقمند به فیلم های تروریستی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شوالیه تاریکی – The Dark Knight – ۲۰۰۸

blank

دومین فیلم از سه گانه بتمن، کریستوفر نولان، یک شاهکار مدرن درباره روان انسان و تقابل بین خیر و شر توسط جوکر آنارشیست و شوالیه بتمن است.

جوکر فقط می‌خواهد دنیا را ویران شده ببیند، بنابراین بتمن سخت‌تر می‌شود، زیرا باید با هرج و مرج مبارزه کند و ارزش‌هایش را حفظ کند. تأثیر تروریسم بر همه، حتی افراد خوب، توسط شخصیت ها نشان داده می شود و بنابراین می توان از این شخصیت ها برای مطالعه شخصیت استفاده کرد.

لحظات و مونولوگ های خاطره انگیز در کنار توجه به شخصیت ها و موانع آنها، فیلم را تماشایی می کند. عدم تمایل مردم به مواجهه با سردرگمی، غرق شدن آنها در تاریکی و واکنش آنها به نیمه تاریک جامعه در صحنه های مختلف به تصویر کشیده شده است.

موسیقی هانس زیمر فیلم را تماشایی تر می کند. «شوالیه تاریکی» یکی از بهترین فیلم های این نسل است که می توان آن را بارها تماشا کرد.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های آخرالزمانی [لیست جذاب ترین ها]

یک مشت دروغ – Body of Lies – ۲۰۰۸

blank

اگر قدرت بازیگری «لئوناردو دی کاپریو» و «راسل کرو» را در کنار کارگردانی «ریدلی اسکات» قرار دهید، به یک اثر درخشان دست خواهید یافت. داستان جنجالی در مورد همکاری سازمان سیاه پوست و سازمان جاسوسی اردن برای دستگیری سلیم تروریست، بر وضعیت روحی افسران همکار تمرکز دارد.

تفاوت در ذهنیت آنها منجر به ناهمگونی می شود. با این حال، در نهایت و در میان این فریبکاری ها، کار درست را انجام می دهند و غرایز خود را کنترل می کنند.

نمایش تنش و ناراحتی شخصیت ها در کنار هم که هر کدام می خواهند دیگری را شکست دهند، این فیلم را خاص می کند. اجرای تماشایی و فیلمبرداری موسیقی متن مارک استرایتنفلد در موفقیت فیلم بی تاثیر نبود. اگر عاشق تریلرهای اکشن هستید این فیلم را ببینید.

 بلکککلنزمن (BlacKkKlansman)

فیلم بکککنزمن

بر اساس یک داستان واقع گرایانه، اسپایک لی داستان دو مرد (سیاه و سفید) را روایت می کند که می خواهند وارد شبکه ای از گروه های بزرگ، سازمان های نژادپرست افراطی شوند که هدف آن حذف نژادهای دیگر، به ویژه سیاه پوستان، به هر قیمتی است. ماسک های معروف با ملحفه های سفید با سوراخ هایی در جلوی چشمانشان.

آدام درایور نقش مرد سفیدپوستی را بازی می‌کند که یهودی است و باید خطر نفوذ به شبکه‌ای از نژادپرستان را بپذیرد. جان دیوید واشنگتن نیز مرد لاغر تاریخ است. همه می دانید که جان دیوید واشنگتن، پسر دنزل واشنگتن، بازیگر مشهور و سرشناس هالیوود است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ران استالورث واقعی با بازی جان دیوید، رویای بازی دنزل واشنگتن را در یک فیلم در سر داشت. اما وقتی متوجه شد که پسر واشنگتن این نقش را بر عهده گرفته است، بسیار خوشحال شد و از او استقبال کرد.

اسپایک لی و دنزل واشنگتن در چندین فیلم با هم کار کرده اند، اما جان دیوید واشنگتن تا قبل از Blackkensman و حتی زمانی که او پیامکی از اسپایک لی دریافت کرد که از او خواسته بود در مورد یک نقش صحبت کند، رابطه نزدیکی با او نداشت. در ابتدا آنها این کار را انجام دادند، من فکر نمی کنم به این دلیل بود که او شماره اسپایک لی را روی گوشش نداشت.

Blackkensman نامزد شش جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای آدام درایور و بهترین کارگردانی برای اسپایک لی شد و در نهایت برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

فیلم غیر قابل تصور (Unthinkable)

unthinkable640x480 - معرفی بهترین فیلم‌های چند سال اخیر سینما با محوریت تروریسم

شاید اگر اوپن مورمن و پیتر وودوارد، فیلمنامه نویسان «غیرقابل تصور»، دوز برخی از موضوعاتی را که مطرح می‌کنند کاهش دهند و کمتر یک طرفه به داور بپردازند، توانایی گرگور جردن در مقام کارگردان نتیجه فیلمی فوق‌العاده شدید و هیجان‌انگیز است.

به نظر می رسد، اما در حال حاضر فیلم می تواند مخاطب را درگیر کند. فقط ۱۰۰ حیف برای افراط های ایدئولوژیک که ارزش فیلم را چند پله کاهش داد.

داستان فیلم خیلی زود شروع می شود. اف‌بی‌آی ویدیویی از مردی به نام یوسف (مایکل شین) دریافت کرده است که به نظر می‌رسد یکی از مبارزان القاعده است. او در این ویدئو می گوید که سه بمب اتمی در نقاط مختلف آمریکا کار گذاشته است که در یک نقطه منفجر شدند.

یک تیم ویژه از FBI برای حل این مشکل در اسرع وقت تعیین شده است. مامور باتجربه ای به نام اچ (ساموئل ال جکسون) مسئولیت این عملیات را بر عهده دارد و به همراه چند افسر جوان و با استعداد به نام های هلن برودی (کری اون ماوس)، دی جی جکسون (براندون راس)، آلوارز (بینتو مارتینز) و فیلیپس ( جاشوا هارتو) برای دستگیری جوزف و خنثی کردن بمب ها اقدام می کند.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های روانشناسی [لیستی که حتما باید ببینید!]

آنها در ابتدا فکر می کنند که گرفتن یوسف سخت ترین کار ممکن است، اما وقتی به او می رسند، تازه متوجه می شوند که صحبت کردن با او برای یافتن محل بمب ها بسیار سخت تر است. یوسف مرد مقاومی است. او به خوبی می داند چه کرده است و به همین دلیل از هر نظر آماده است.

اعضای تیم عملیاتی با تمام عصبانیت نمی توانند یوسف را بکشند یا به شدت زخمی کنند و یوسف این را پیروز خود می داند. حالا افسر H که توانایی بالایی در بازجویی از تروریست ها دارد، باید تمام تجربیاتی را که به دست آورده در یک مکان جمع کند تا جای بمب ها را پیدا کند.

فینال این فیلم بهترین قسمت ماجراجویی کاملا غافلگیر کننده و ناگهانی است که شوک عجیبی به مخاطب وارد می کند. بازیگری، به خصوص مایکل شین، کاملاً به داستان کمک می کند. صحنه های پرتنش فیلم به ویژه در بازجویی های یوسف با دقت طراحی و کارگردانی شده است.

فیلم آستین پاورز: مرد بین‌المللی رمز و راز (Austin Powers: International Man)

فیلم آستین پاورز

پارودی ها و طنزهای زیادی بر اساس فیلم های جیمز باند ساخته شده است، اما هیچ کس قبل از آستین پاورز نتوانسته است این کار را انجام دهد و کمدی های موفقی بسازد.

درست است که دنباله های او زیاده روی کردند و طنز و تازگی خود را از دست دادند، اما این اولین فیلم آستین پاورز هیجان خاصی داشت و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد. در کل آستین پاورز یکی از آن فیلم هایی بود که اگر دنباله هایش ساخته نمی شد بهتر بود و هر چه کمتر در مورد آن دنباله ها صحبت کنیم بهتر بود.

مایک مایرز در ابتدا نقش دکتر اویل را به جیم کری پیشنهاد داد اما کری در فیلم «دروغگو دروغگو» بازی کرد و نتوانست در این فیلم ظاهر شود. به همین دلیل خود مایک مایرز در نهایت این نقش را بازی کرد.

مایرز در مصاحبه ای گفت که شخصیت آستین پاورز را با الهام از خاطرات خانوادگی او خلق کرده است. به نظر می رسد پدر مایرز عاشق کمدین ها و بازیگران انگلیسی مانند پیتر سلرز بوده است و مایرز همیشه دوست داشته یک فیلم کمدی با همان سبک و سیاقی بسازد که پدرش دوست دارد.

بار دیگر با همسرش شوخی کرد که برای خنداندن همسرش لهجه انگلیسی گرفت و او را بسیار خنداند. همسرش که این شخصیت را دوست داشت، پیشنهاد کرد فیلمی درباره او بنویسد.

فیلم جنگ‌های كثیف (Dirty Wars)

MV5BMjA3NjMyNDg1NV5BMl5BanBnXkFtZTcwNTg3NjE2OQ. V1 SX1777 CR001777999 AL 640x480 - معرفی بهترین فیلم‌های چند سال اخیر سینما با محوریت تروریسم

جرمی اسکاهیل روزنامه نگاری است که برای امنیت ملی، یکی از مجلات برجسته آمریکایی کار می کند. در سال ۲۰۱۰، او تحقیقاتی را درباره چندین عملیات بدبوی آمریکا در افغانستان آغاز کرد که ماهیت مزدوران آمریکایی و گروهی از قاتلان را فاش کرد.

این گروه مدتها قبل از کشف آنها قتل های هدفمند را در بسیاری از مناطق آفریقا و آسیا مانند افغانستان، سومالی و یمن انجام داد.

بدون هیچ گونه خودسانسوری، اسکاهیل شروع به انتشار یک سری مقالات گام به گام درباره مشاهدات و تحقیقات خود در مورد عملیات نظامی مشکوک ایالات متحده کرد که منجر به کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان شد. تحقیقات او به تدریج آنقدر حساس شد که ارتش آمریکا را به واکنش واداشت.

در ابتدا همه گزارش های او از کشورهای مختلف را رد کردند، اما وقتی با اسناد قوی و غیرقابل انکار اطلاعاتی مواجه شدند، شروع به تهدید کردند. برخی از رسانه ها نیز پیوستن به ارتش و توهین به خبرنگار را انتخاب کردند.

اما آیسخولوس مقالات خود را جمع آوری کرد و در کتابی به نام جنگ های کثیف منتشر کرد. کتابی که واکنش های بسیاری را برانگیخت و منجر به ساخت اثری شد که در آن اعلام کرد به مرگ تهدید شده است.

در سال ۲۰۱۳، ریچارد رولی تصمیم گرفت کتاب خود را با اسخیل به یک مستند تبدیل کند و در این مستند شرح می دهد که همه اتفاقات و مصاحبه هایش چگونه بوده است.

مستندی خوش ساخت و پرجزئیات که به صراحت فعالیت های تروریستی ارتش آمریکا را به نفع خود به تصویر می کشد. این مستند که مورد توجه بسیاری از طرفداران و حتی مردم عادی قرار گرفت، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

اگرچه اسکاهیل باید نقش خود را جایی جلوی دوربین بازی می کرد، اما وقایعی که او شاهد بود آنقدر وحشتناک بود که غیرممکن بود تأثیر او به زودی از ذهنش محو شود.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های ماشینی [داغ ترین لیست!]

فیلم اسمارت را بگیر (Get Smart)

فیلم اسمارت را بگیر

شاید کمدی استیو کارل به اندازه سریال اقتباسی آن ماندگار نباشد، اما لحظات سرگرم کننده و اکشن دیوانه کننده ای وجود دارد و استیو کارل و زوج هاتاوی به خوبی پاسخ دادند.

استیو کارل و بی جی نواک (ستارگان و فیلمنامه نویسان سریال آفیس) برای بهبود جوک های او روی فیلمنامه با هم کار کردند، اما نام آنها را در تیتراژ به عنوان بازنویسی فیلمنامه ذکر نکردند.

Take Smart یک کمدی اکشن سرگرم‌کننده و الهام‌بخش است که هم جوک‌های جاسوسی کلاسیک کلاسیک و هم حال و هوای مدرن و نشاط‌آور را به شما یادآوری می‌کند.

این فیلم در باکس آفیس ۱۳۰ میلیون دلار و در سینماهای خارج از آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به ۲۳۰ میلیون دلار رساند.

در سال ۲۰۰۸، اعلام شد که آنها قصد دارند دنباله ای برای اسمارت بسازند و استیو کارل، آن هاتاوی و آلن آرکین برای ایفای نقش های خود باز خواهند گشت.

اما به نظر می رسد که استیو کارل از فیلمنامه ای که برای قسمت دوم نوشته اند راضی نیست و علیرغم تمایلش برای ساخت قسمت دوم، گفته ترجیح می دهد منتظر فیلمنامه بهتری باشد. اما این اتفاق هرگز نیفتاد و قسمت دوم تا کنون کنسل شده است.

فیلم سقوط آسمان (Olympus Has Fallen)

Olympus Has Fallen640x480 - معرفی بهترین فیلم‌های چند سال اخیر سینما با محوریت تروریسم

این یکی را فقط به دلیل اقدامات زیادی که دارد ببینید. اگرچه یک گروه تروریستی هنوز قصد دارد آمریکایی ها را نابود کند، اما این بار داستان در خیابان ها رخ نمی دهد.

در عوض، تروریست ها مستقیماً به مرکز قدرت آمریکا رفته اند: کاخ سفید. «سقوط در آسمان» داستان حمله یک گروه تروریستی حرفه ای به کاخ سفید در کره شمالی است.

این گروه که نفوذ زیادی در کاخ سفید دارد، در کمال تعجب نگهبانان و کارمندان کاخ ریاست جمهوری آمریکا را کشت و رئیس جمهور و همراهانش را به گروگان گرفت.

گروگان گیران دو خواسته از رئیس جمهور دارند: اول خروج نیروهای آمریکایی از شبه جزیره کره و آزادی کره ای ها برای تشکیل یک سیاره واحد و دوم داشتن کد موشک هسته ای آمریکا برای نابودی آنها.

در ابتدا رئیس جمهور به این دو خواسته عمل نکرد، اما تهدیدات کره لحظه به لحظه شدیدتر شد و در نهایت با هر دو خواسته برای نجات جان چند هزار نفر موافقت کرد، اما برخلاف تصور کره ای ها، یک تیر دو نشان داد.

این اولین نسخه از داستان بود، اما قسمت دیگری از ماجرا وجود دارد که بلافاصله پس از حمله این گروه تروریستی اتفاق افتاد. مایک بنینگ (جرالد باتلر) در قتل یکی از افسران و محافظان خود از مرگ فرار می کند.

او دو راه دارد، یکی فرار و پیوستن به نیروهای پشتیبانی خارج از کاخ و دیگری انجام عملیات تک نفره برای آزادی گروگان ها. آره! بدیهی است که همه چیز برای دیده شدن توسط این مدل ابرقهرمانی از بازی های آمریکایی آماده است و اتفاق می افتد، اما کاری که آنتوان فوکو، کارگردان فیلم معروف «روز تمرین» انجام داد، بهترین راه استفاده از کلیشه ها برای روایت داستانش است.

به همین دلیل «سقوط در آسمان» از نظر کارگردانی و در دسترس بودن صحنه های اکشن دقیق، یک قدم جلوتر از نمونه های آن سال هاست. فیلم بدون پیچیدگی داستان و دادن شعارهای سیاسی عجیب، تنها اکشن جذاب و موقعیت دراماتیک را به نمایش می گذارد که می توان گفت نکته اصلی فیلم است.

مورگان فریمن، آرون اکهارت، اشلی جاد و آنجلا بست دیگر بازیگران این فیلم هستند. «سقوط در آسمان» محصول ۲۰۱۳ است و ۱۷۰ میلیون دلار در گیشه فروخت که فروش معقولی برای این فیلم بود.

فیلم مأموریت: غیرممکن – ملت یاغی (Mission: Impossible – Rogue Nation)

فیلم مأموریت غیرممکن ملت یاغی

تام کروز تاکنون در ۶ فیلم درباره ماموریت غیرممکن بازی کرده است که همگی جذاب و دیدنی هستند و از استانداردها کمتر نیستند. قسمت هفتم نیز در Corona ساخته شد و همه ما منتظریم تا زودتر نتیجه را ببینیم و با توجه به شیدایی و مراقبتی که تام کروز برای ساخت این مجموعه فیلم محبوب انجام می دهد، می توانیم از کیفیت آن مطمئن باشیم.

حتی قسمت دوم که جنجال آورتر از بقیه است، لحظات به یاد ماندنی دارد که نمی توان آن را از خاطره علاقه مندان به سینما پاک کرد.

اگر بخواهیم تنها یک فیلم از مجموعه ماموریت غیرممکن را به این فهرست اضافه کنیم، ملت شورشی، فیلم پنجم را انتخاب می کنیم. در این فیلم اتان هانت بهترین افراد ممکن را در کنار خود جمع می کند و از همه مهمتر ربکا فرگوسن معرفی و به دنیای فیلم اضافه می شود.

تقریبا همه می دانند که تام کروز صحنه های نفس گیر و هیجان انگیز فیلم هایش را بدون کمک بدلکاران ثبت می کند. در این قسمت یکی از صحنه ها به خاطر همین مورد حسابی معروف شد; همان اولین فیلم که در آن تام کروز از یک هواپیمای غول پیکر در حال پرواز آویزان می شود.

تام کروز عملاً در هواپیما آویزان بود و در بخش هایی از فیلم در واقع در ارتفاع ۵۰۰۰ فوتی از سطح زمین بدون هیچ گونه شیرین کاری و جلوه های ویژه بازی می کرد.

فیلم جاسوس (Spy)

فیلم جاسوس

اگر جاسوس هیچ نکته مثبت دیگری نداشت، به دلیل عنوان ساده اش که بدون مقدمه به اصل می رفت، شایسته توجه بود. اما نکات مثبت آن به این محدود نمی شود. جاسوس یک فیلم واقعی با جوک های بکر و خنده دار است که اکشن خوبی هم دارد. این یک ترکیب طلایی برای سرگرمی و لذت قلبی است.

ملیسا مک کارتی یک مامور سیا پشت میز است که در جریان ماجراجویی مجبور می شود به دریا برود و عملیات سخت و مرگباری را آغاز کند که پایان آن مشخص نیست.

این جاسوس ۱۱۰ میلیون دلار در باکس آفیس آمریکا و ۱۲۴ میلیون دلار در سینماهای بین المللی و خارج از کشور فروخت و مجموع فروش فیلم را به ۶۵ تا ۲۳۵ میلیون دلار رساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا