بهترین فیلم های خارجی

بهترین فیلم های رازآلود

فیلم های رازآلود

فیلم‌های رازآلود یا فیلم‌های معمایی، نوعی از فیلم‌ها هستند که در آن‌ها عناصری از راز و رمز و راز حاکم بر داستان می‌باشد. این فیلم‌ها اغلب با داشتن یک معمای پیچیده، جذابیت و تعامل بیشتری برای تماشاگران خلق می‌کنند. عناصری همچون جرم و جنایت، معماهای ناحیه نامفهوم، توطئه‌ها و نقشه‌های پنهان، رمزگشایی و معلوم کردن هویت قاتل یا مجرم، از ویژگی‌های اصلی این نوع فیلم‌هاست.

فیلم‌های رازآلود می‌توانند در ژانرهای مختلفی مانند هیجان‌انگیز، درام، ترسناک، علمی-تخیلی و حتی کمدی وجود داشته باشند. معمولاً در این فیلم‌ها، تمرکز بر روی پرده‌های رمزنگاری شده، حقایق مخفی و حقیقتی که در پشت پرده داستان پنهان شده‌اند و بررسی شخصیت‌های پیچیده قرار می‌گیرد. تماشاگران به طور فعال در حل معماها و پیگیری رازهای فیلم شرکت می‌کنند و در پایان اغلب با شگفتی مواجه می‌شوند.

فیلم The Weekend Away (آخر هفته دور)

  • سال ساخت: ۲۰۲۲
  • امتیاز: ۶ از ۲۱ هزار

فیلم The Weekend Away

دو دوست صمیمی، کیت و بث، که بر شکست‌های شخصی غلبه کرده‌اند و مهم نیست که زندگی چه چیزی به سرشان می‌زند، همیشه مشتاقانه منتظر تعطیلات آخر هفته‌شان هستند.

امسال آنها در سفر به کرواسی هستند و همه چیز عالی است تا زمانی که بث از خواب بیدار شود و کیت را گم شده بیابد. تنها با خاطره ای مبهم از شب قبل و بدون کمک پلیس، جستجوی دیوانه وار او اسرار ویرانگری را در نزدیکی خانه کشف می کند.

 

فیلم X (ایکس)

  • سال ساخت: ۲۰۲۲
  • امتیاز: ۶ از ۴۴ هزار

فیلم X

X یک فیلم اسلشر آمریکایی است. خلاصه داستان این فیلم یک بازیگر و خدمه را دنبال می کند که برای ساختن یک فیلم بزرگسال در املاک یک زوج مسن در روستایی تگزاس گرد هم می آیند، اما توسط یک قاتل تهدید می شوند.

فیلم The Twin (دوقلو)

  • سال ساخت: ۲۰۲۲
  • امتیاز: ۱ از ۲ هزار

فیلم The Twin

در فیلم دوقلوها، ریچل و آنتونی به همراه پسر بازمانده خود پس از تصادفی غم انگیز که جان یکی از دوقلوهایشان را می گیرد به مکانی دورافتاده در فنلاند نقل مکان می کنند.

اما وقتی ریچل حقیقتی دردناک در مورد پسرش کشف می کند، باید با نیروهای شیطانی که می خواهند پسرش را تحت کنترل خود بگیرند، مقابله کند.

فیلم Death on the Nile (مرگ بر روی نیل)

  • سال ساخت: ۲۰۲۲
  • امتیاز: ۳ از ۱۱۴ هزار

فیلم Death on the Nile

مرگ نیل فیلمی جنایی به کارگردانی کنت برانا و نویسندگی مایکل گرین است. این فیلم بر اساس رمان مرگ بر روی نیل نوشته آگاتا کریستی در سال ۱۹۳۷ ساخته شده است. در این فیلم، هرکول پوآرو باید قتل یک زن جوان را در سفر خود به نیل بررسی کند.

فیلم Deep Water (آب عمیق)

  • سال ساخت: ۲۰۲۲
  • امتیاز: ۴ از ۳۷ هزار

فیلم Deep Water

این فیلم مرموز و هیجان انگیز داستان زندگی یک زوج به ظاهر شاد و جذاب را شرح می دهد.

 

فیلم Gold (طلا)

  • سال ساخت: ۲۰۲۲
  • امتیاز: ۴ از ۶ هزار

فیلم Gold

داستان دو غریبه را روایت می کند که در حین سفر در صحرا با بزرگترین قطعه طلای کشف شده روبرو می شوند. آنها مخفیانه قصد دارند از این گنج محافظت کنند و زمین را استخراج کنند و بنابراین یکی از آنها برای تهیه تجهیزات لازم باید محل را ترک کند.

فیلم Brazen (گستاخ)

  • سال ساخت: ۲۰۲۲
  • امتیاز: ۴٫۱ از ۱۱ هزار

فیلم Brazen

در Brazen، زندگی دوگانه پس از مرگ خواهر گریس به عنوان یک استریمر مخفی فاش می شود. گریس به هشدارهای کارآگاهی که سعی می کند به او کمک کند توجهی نمی کند و درگیر ماجراهای عجیبی می شود.

فیلم Get Out (برو بیرون)

  • سال ساخت: ۲۰۱۷
  • امتیاز: ۷٫۷ از ۵۶۴ هزار

فیلم Get Out

داستان این فیلم درباره کریس واشنگتن، عکاس سیاه پوستی است که برای ملاقات با خانواده دوست سفیدپوست خود رز آرمیتاژ آماده می شود. در خانه خانواده رز در شمال ایالت نیویورک، جرمی برادر رز، پدرش دین (جراح مغز و اعصاب) و مادرش میسی (هیپنوتراپیست) چیزهای بدی در مورد سیاه پوستان صحبت می کنند. کریس همچنین شاهد رفتار عجیب جورجینا خدمتکار سیاهپوست خانه و والتر رنجر است

 

فیلم The Green Mile (مسیر سبز)

  • سال ساخت: ۱۹۹۹
  • امتیاز: ۶ از ۱٫۳ میلیون

فیلم The Green Mile

داستان فیلم در زندانی در آمریکا می گذرد و درباره پل اجکامب (تام هنکس) است که به دلیل کهولت سن در خانه سالمندان است، پس از دیدن صحنه رقص در یک فیلم گریه می کند و پس از این ماجرا به برخی می گوید. از خاطراتش از دوستش الین که در جوخه اعدام زندان خدمت می کند.

در سال ۱۹۳۵، اجکامب مسئول گروهی از جلادها در زندان است و در آنجا با مردی سیاه پوست درشت اندام و خوش قلب به نام جان کافی (مایکل کلارک دانکن) آشنا می شود که قدرت فوق العاده ای دارد و به لطف آن اجکامب را از درد رها می کند.

و بیماری این زندانی متهم به قتل فجیع دو دختر کوچک بود، پل به تدریج متوجه شد که جان نه تنها سنگدل است، بلکه سرشار از قدرتی عجیب و شفابخش است.

 

فیلم Knives Out (چاقوکشی)

  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • امتیاز: ۷٫۹ از ۵۹۳ هزار

 

فیلم Knives Out

فیلم چاقوها داستان اعضای یک خانواده عجیب و غریب را دنبال می کند که پس از قتل وحشیانه پدرشان در خانه ای جمع می شوند و یک کارآگاه پلیس تلاش می کند تا معما را حل کند.

 

فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹)

  • سال ساخت: ۲۰۱۷
  • امتیاز: ۸ از ۵۴۴ هزار

فیلم Blade Runner 2049

در سال ۲۰۴۹، روباتی به نام کی، که برای LAPD به عنوان بلید رانر کار می کند و ماموریت دارد ربات های قدیمی و منسوخ را بازنشسته کند، به معنای کشتن آنها، به طور تصادفی جعبه ای از استخوان ها را زیر یک درخت خشک پیدا می کند.

جسد مرده ای که در آزمایشگاه معلوم می شود راشل/ریچل است که ۳۰ سال پیش در سال ۲۰۱۹ توسط دکارد باردار بود و از او فرزندی به دنیا آورد و در هنگام زایمان مرد.

فیلم The Da Vinci Code (کد داوینچی)

  • سال ساخت: ۲۰۰۶
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم The Da Vinci Code

این فیلم داستان رابرت لنگدون، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه هاروارد را دنبال می کند که برای اولین بار مظنون به قتل متصدی موزه لوور است. بخشی از موفقیت این فیلم و همچنین خود کتابی که داستان فیلم از آن گرفته شده است، به دلیل جنجال های پیرامون داستان آن است.

این فیلم به دلیل ازدواج عیسی مسیح با مریم مجدلیه توسط کلیسای کاتولیک محکوم شد.

فیلم Angels & Demons (فرشتگان و شیاطین)

  • سال ساخت: ۲۰۰۹
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم Angels & Demons

فرشتگان و شیاطین یک فیلم معمایی خوب و دنباله ای مستقیم برای رمز داوینچی است و دوباره در تقابل با کلیسای کاتولیک است. با این حال، به اندازه فیلم قبلی جنجال ایجاد نکرد. فرشتگان و شیاطین عموماً دنباله ای قدرتمندتر از فیلم اول در نظر گرفته می شوند.

در مقایسه با رمز داوینچی، این فیلم آزادی بیشتری نسبت به منبع اصلی دارد و آن آزادی برای بهبود فیلم است تا فرشتگان و شیاطین روایت خطی‌تر و سریع‌تری داشته باشند. دنباله دیگری با نام Inferno وجود دارد که سال ها بعد منتشر شد. سری فیلم های لنگدون هنوز به پایان نرسیده است، زیرا پیش درآمدی برای رمز داوینچی در دست ساخت است.

فیلم Young Sherlock Holmes (شرلوک هلمز جوان)

  • سال ساخت: ۱۹۸۵
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم Young Sherlock Holmes

شرلوک هلمز جوان چیزی شبیه به یک داستان اصلی است که ماجراهای هلمز و واتسون را در اولین ملاقات آنها در مدرسه شبانه روزی دنبال می کند. و از ابتدا با هم شروع به حل پرونده می کنند. اگرچه بیشتر PG است تا اقتباسی از سریال شرلوک هلمز.

تماشای این شخصیت ها در سنین پایین بسیار سرگرم کننده است، و اگرچه به نظر یک راز خانوادگی دور ریختنی است، تماشای آن خالی از لذت نیست. اگر فیلم موفق‌تر بود، احتمالاً یک سری فیلم درباره شرلوک هلمز جوان ساخته می‌شد، اما متأسفانه در باکس آفیس چندان موفق نبود.

 

فیلم The Nice Guys (مردان خوب)

  • سال ساخت: ۲۰۱۶
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم The Nice Guys

در فیلم مردم خوب، جکسون و هالند دو کارآگاه رقیب هستند که هر بار با هم روبرو می شوند. با این حال، زوج عجیب و غریب یاد می‌گیرند که با هم برای حل پرونده‌ها کار کنند، و اگرچه این یک فیلم معمایی درباره ناپدید شدن یک دختر نوجوان است، اما یک فیلم معمایی کامل نیست.

کل فیلم در مورد رابطه جکسون و هالند و رشد شخصیت است، در حالی که این دو شخصیت، شوخی‌ها و رفاقت‌هایشان، همه چیزهایی هستند که فیلم را در کنار هم نگه می‌دارند. حتی بسیاری از طرفداران معتقدند که Good Men باید دنباله داشته باشد و صحنه پایانی یک دنباله کامل است، اما متاسفانه به نظر می رسد که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

 

فیلم Sympathy For Mr. Vengeance (همدردی با آقای انتقام)

  • سال ساخت: ۲۰۰۲
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم Sympathy For Mr. Vengeance (همدردی با آقای انتقام)
سال ساخت: 2002
امتیاز: 22 از 15 هزار

اگرچه کارگردان پارک چان ووک بیشتر به خاطر فیلم ترسناک و معمایی Oldboy شناخته می شود، اما اکثر مردم نمی دانند که این شاهکار دومین فیلم از این سه گانه است. اولین فیلم این سه گانه «همدردی با آقای انتقام» نام دارد و اگرچه به اندازه Old Boy باهوش و پیچیده نیست، اما مستر انتقام بی‌دل‌تر، روان‌شناسانه و عجیب‌تر است.

شاید فیلم با صحنه‌های تکان‌دهنده‌اش کمی بیش از حد باشد، اما وقتی ریو، کارگر کارخانه ناشنوا، دختری را به گروگان می‌گیرد تا از پدر ثروتمندش خون گرانبهایی بگیرد، تماشاگران در این فکر می‌مانند که واقعاً چه خبر است. فرض شده .

Lady Vengeance آخرین فیلم از این سه گانه با بازی Mr. انتقام و اولدبوی، و در دنیایی که سینمافیل ها همیشه درباره بهترین سه گانه تمام دوران بحث می کنند، سه گانه انتقام ناعادلانه نادیده گرفته شده است.

 

فیلم Memories Of Murder (خاطرات قاتل)

  • سال ساخت: ۲۰۰۳
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم-Memories-Of-Murder.jpg

بونگ جون هو پس از کارگردانی برنده اسکار Engle and Snowbreaker، یکی از بهترین فیلم های اکشن ده سال اخیر، به عقیده بسیاری یکی از بهترین کارگردانان سینمای جهان امروز است. با این حال، او مدت ها قبل از این دو فیلم، تماشاگران را تحت تاثیر قرار داده است.

در واقع، فیلم او در سال ۲۰۰۳، خاطرات یک قاتل، اغلب بهترین فیلم جنایی تمام دوران در نظر گرفته می شود. این فیلم بیست سال پیش اکران شد و بسیاری از منتقدان و طرفداران بر این باورند که هیچ فیلم معمایی دیگری، چه خارجی و چه غیره، حتی به نبوغ این فیلم نزدیک نشده است.

 

فیلم Fargo (فارگو)

  • سال ساخت: ۱۹۹۶
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم Fargo

در حالی که هر سینمافیلی لیست کاملا متفاوتی از فیلم های برادران کوئن دارد، فارگو یکی از فیلم هایی است که بیش از بقیه به آن اشاره می شود.

این فیلم داستان رئیس پلیس مارج را دنبال می‌کند که یک قتل کنار جاده‌ای را بررسی می‌کند و به غیرقابل تصورترین سناریوها می‌رسد. این فیلم ترکیبی عجیب از کمدی است که اغلب به گویش خنده‌دار مینه‌سوتان شخصیت‌ها نسبت داده می‌شود، و جنایت، زیرا به‌طور خلاقانه برخی از فجیع‌ترین قاتلان سینما را به نمایش می‌گذارد. فارگو امسال ۲۵ ساله می شود، اما علیرغم سنش، فیلم جاودانه است.

 

فیلم Prisoners (زندانیان)

  • سال ساخت: ۲۰۱۳
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم Prisoners

The Prisoners یک فیلم معمایی ترسناک است که داستان کلر دوور را دنبال می کند که سعی می کند فرزندش را که به گروگان گرفته شده است پیدا کند. از شکنجه قاضی شخصی که معتقد است فرزندش را دزدیده تا کارگاه لوکی که در انتهای فیلم صدای مشکوک را می شنود، صحنه های وحشتناک زیادی در فیلم وجود دارد که نفس تماشاگران را بند می آورد.

همه چیز در مورد این فیلم عالی است، اما بازی آن را به یکی از بهترین فیلم های معمایی تاریخ سینما تبدیل کرده است. با این حال، این فیلم می‌توانست کاملاً متفاوت باشد زیرا هیو جکمن یک بار از این فیلم خارج شد، اما خدا را شکر او بازگشت زیرا بدون او این فیلم به موفقیت نمی رسید.

 

فیلم Gone Girl (دختر گمشده)

  • سال ساخت: ۲۰۱۴
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم Gone Girl

Gone Girl به سختی اوج فیلم‌شناسی کارگردان دیوید فینچر است، زیرا هر فیلمی که فینچر می‌سازد بهتر از فیلم قبلی است. اما فیلم «دختر رفته» هم نظر مخاطب را به خود جلب کرد و هم نظر منتقدان. نیک در این فیلم اولین کسی است که به ناپدید شدن همسرش مشکوک می شود و وقتی نمی تواند اتفاقات عجیبی که در اطرافش می افتد توضیح دهد وضعیت زندگی اش بدتر می شود.

یکی از نکات خوب فیلم، گروه بازیگران است. تایلر پری نقش یک وکیل را بازی می کند و شخصیت نیل پاتریک هریس نسخه ای عجیب و ترسناک از شخصیتی است که در فیلم Meet the Mother نقش بارنی را بازی کرد. Gone Girl یکی از بهترین فیلم‌های معمایی است که از یک کتاب اقتباس شده است، که کاملاً منطقی است زیرا نویسنده رمان، گیلیان فلین، داستان خودش را نیز اقتباس کرده است.

 

فیلم Lady Vengeance (بانوی انتقام)

  • سال ساخت: ۲۰۰۵
  • امتیاز: ۲۲ از ۱۵ هزار

فیلم Lady Vengeance

این فیلم داستان دختری لی گئوم جا را دنبال می کند که به اشتباه به خاطر قتلی که مرتکب نشده زندانی می شود و سعی می کند قاتل واقعی را پیدا کند و از او انتقام بگیرد. هر سه فیلم کیفیت بالایی دارند. اگرچه Oldboy به عنوان جواهر این سه گانه در نظر گرفته می شود، اما تماشای Lady of Vengeance نیز خالی از لطف نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا