بهترین فیلم های خارجی

بهترین فیلم های آخرالزمانی [لیست جذاب ترین ها]

در آن زمان ، به ویژه در تاریخ و وضعیت کنونی جهان ، ممکن است بیش از هر زمان دیگری به آخرالزمان فکر کنید. این به معنای پایان جهان نیست ، اما وضعیت سیاسی اجتماعی و همه گیری کروناویروس طرز فکر و تفکر شما در مورد بسیاری از مسائل را تغییر خواهد داد. خوشبختانه با وجود گسترش همه گیری تاج و وضعیت کمتر جالب توجه در اکثر کشورهای جهان ، سینما هنوز زنده است و رو به جلو حرکت می کند.

در حال حاضر اکثر مردم در مورد نقاشی برای خود یک تصویر آرام دارند. صندوق های معمولی یا مخاطبانی که می خواهند صفحه نقره ای پر از مجموعه های اکشن ، تعقیب نفس گیر یا لحظات بدون درد و سرگرم کننده را ببینند.

چیزهایی که می تواند در چند دقیقه آنها را از افکار روزمره رها کرده و در دنیای خیال فرو برد. اما گروه های دیگری از علاقمندان به فیلم وجود دارند که عکس این کار را انجام می دهند.

بسیاری از مردم سینما را آینه ای می دانند که واقعیت ها و وضعیت کنونی دنیایی را که در آن زندگی می کنیم ، یا آینده پیشرفت ما را منعکس می کند. گاهی با عناصر واقعی و گاهی با عناصر تخیل و تخیل.

هر فیلم آخرالزمانی با جهان بینی متفاوت به پایان جهان و نابودی بشریت نگاه می کند. این آثار می توانند با استفاده از نمادگرایی و نشانه های مختلف برای گمانه زنی در مورد آینده پس از فاجعه بار جهان ، یا با نگاهی اغراق آمیز به تصویر کشیدن جهنم دیوانه ، همه آنچه را که در حال حاضر در حال رخ دادن است کشف کنند.

لیست بهترین فیلم های آخرالزمانی

باتری (The Battery 2012)

فیلم آخرالزمانی

معمولاً طرفداران فیلم‌های زامبی محور از تماشای فیلم‌هایی با بودجه کم سر باز می‌زنند؛ زیرا فیلم‌سازهای بی‌استعداد و مستقل با بودجه‌های کم و گریم‌های حداقلی فیلم‌های دم‌دستی و زامبی‌ها عجیب‌وغریبی خلق می‌کنند که تحمل آن‌ها جدا دشوار است.

اما باتری از فیلم‌های مستقل؛ کم‌هزینه و خوش‌ساخت زامبی محور است. داستان درباره دو بازیکن بیس‌بال است که مجبورند در آخرالزمان زامبی‌ها برای زنده ماندن مبارزه کنند. نبوغ، تنش و درام این فیلم آخرالزمانی به حدی خوب است که اثر منحصربه‌فردی در این ژانر خلق می‌شود.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های روانشناسی

سرزمین ناآرام – Stake Land – ۲۰۱۰

blank

یک طاعون ترسناک آمریکا را به سرزمین خون آشام ها تبدیل نموده و یک یتیم در میان این آشوب برای زنده ماندن تقلا می کند و به دنبال یک پناهگاه است. گرچه این فیلم همانند فیلم های دیگر این فهرست عمیق و تاثیرگذار نیست، اما صحنه های مهیج و جذابی دارد. نقطه قوت این فیلم این است که همانند اغلب تریلرهای علمی تخیلی پادآرمان شهری جذابیت خود را از دست نداده و خسته کننده نمی شود. بنابراین یک تریلر جذاب و مهیج است

شاون مردگان (Shaun of the Dead)

فیلم آخرالزمانی

  • کارگردان: ادگار رایت
  • بازیگران: سایمون پگ، لوسی دیویس، کیت اشفیلد، نیک فراست، بیل نای
  • محصول: ۲۰۰۴
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۶ از ۱۰۰

شاون مردگان یک فیلم آخرالزمانی جذاب و ترسناک است که نابودی جهان را با محوریت زامبی‌ها بررسی می‌کند. شاون فردی بی‌حوصله و نسبتاً افسرده است که پس از گذراندن دوران شکست عشقی و رابطه‌ی نه‌چندان خوب با مادر و پدر ناتنی‌اش، تصمیم‌ می‌گیرد دست به کاری بزرگ بزند و معشوقه‌اش را برگرداند. اما ناگهان دنیا به‌هم می‌ریزد و مردگان از گور برخواسته به انسان‌ها حمله‌ور می‌شوند.

حالا شاون با کمک دوست صمیمی‌اش باید از خانواده دفاع کند و به‌نوعی در این این آخرالزمان آشفته و ترسناک، حکم یک قهرمان و منجی را داشته باشد. اکثر فیلم‌های زامبی‌محور به ماجرای قهرمانانی که می‌خواهند دنیا را نجات دهند می‌پردازند

اما این عنوان با در اختیار داشتن فیلم‌نامه‌ای جذاب و شیمی فوق‌العاده میان شاون و اد، در مرحله‌ی کشتار زامبی‌ها باقی نمی‌ماند و به اثری بزرگ‌تر تبدیل می‌شود.

فیلم شاون مردگان ترکیبی موفق از تمام ویژگی‌هایی است که می‌توانند طرفداران سرسخت کمدی‌های ترسناک و آخرالزمانی را شگفت‌زده کنند. از شوخی‌های خنده‌دار و سیاه گرفته تا روابط شخصیت‌ها با یک‌دیگر و غافلگیری‌های متعدد که در نهایت تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای بیننده به ارمغان می‌آورند.

بدون شک این فیلم یکی از بهترین کمدی‌‌های ترسناک در دو دهه‌ی اخیر است که برای وقوع احتمالی سناریوهای آخرالزمانی آماده‌مان می‌کند. پس اگر هنوز شاون مردگان را ندیده‌اید، وینچسترهایتان را بردارید و به جنگ زامبی‌ها بروید.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های دایناسورها

فیلم The Day After Tomorrow

مردم در حال فرار در فیلم روز پس از فردا

فیلم پس از فردا

  • کارگردان: رولاند امریخ
  • نویسنده: رولاند امریخ، جفری ناچمانوف
  • بازیگران: دنیس کوید، جیک جیلنهال، امی رسوم
  • تاریخ انتشار: ۲۸ مه ۲۰۰۴

میانگین امتیازات The Day After Tomorrow در  IMDB: ۶.۴

 

خلاصه داستان:  جک هواشناسی آمریکایی است که به‌همراه همکارانش روی دلایل تغییرات جوی و زیست محیطی کار می‌کنند آنها در تحقیقات خود نشان می‌دهند که تغییرات آب و هوایی و گرمایش تدریجی زمین می‌تواند عصر یخبندان جدیدی را ایجاد کند. بعد از مدتی طوفانی در نیمکره شمالی ایجاد می‌شود و به دیگر قسمت‌های زمین هم می‌رسد و به‌تدریج شهرها یکی پس از دیگری وارد عصر یخ می‌شوند و افراد از بین می‌روند.

روز پس از فردا با یخبندان و تغییرات آب و هوایی تماشاگر را وارد دورانی آخرالزمانی می‌کند. این فیلم چالش‌های دیستوپیایی را شروع تغییرات آب و هوایی می‌داند و بر همین اساس فضای نگران کننده‌اش را دراماتیزه پیش می‌برد. فیلم در زمان اکرانش یکسری حواشی را درباره مسائل علمی و سیاسی دریافت نمود، منتقدان به این باور بودند که معاون رئیس جمهور بکر همان دیک چنی معاون جرج دبلیو بوش است که امریخ برای انتقاد از سیاست‌های آب‌و‌هوایی بوش این شخصیت را بدین صورت پرداخت کرده است.

همچنین برخی دانشمندان هم از جنبه‌های علمی فیلم انتقاد کرده و ورود کره زمین  به عصر یخبندان دوباره‌ای را کاملا مطرود و دور از تصور دانستند که همین باعث شد The Day After Tomorrow جزو ۱۰ فیلم برتر علمی ناصحیح قرار گیرد. این نمایش با اینکه در انتقال لحن سرد و غم انگیز خود خوب عمل می‌کند اما در جاهایی از نظر روایات و سبک‌های بصری و جلوه‌های ویژه کم می‌آورد و مقداری از ایده خودش را جای می‌گذارد. با این حال روز پس از فردا می‌تواند فیلمی سرگرم کننده برای کسانی باشد که می‌خواهند مدتی را در  یک عصر یخبندان مدرن بگذرانند.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های حادثه ای

 

جاده (The Road)

فیلم آخرالزمانی

  • کارگردان: جان هیلکات
  • بازیگران: ویگو مورتنسن، کدی اسمیت-مک‌فی، رابرت دووال، شارلیز ترون، گای پیرس
  • محصول: ۲۰۰۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۴ از ۱۰۰

فیلم جاده یکی از تلخ‌ترین و تاریک‌ترین آثار منتشرشده در تاریخ سینماست. یک فیلم آخرالزمانی تکان‌دهنده که بر اساس رمانی به‌ همین نام از کورمک مک‌کارتی ساخته شده و به روایت داستانی سراسر نابودی و خشونت از جهانی پساحادثه‌ای می‌پردازد.

دنیایی که بعد از فاجعه‌ای ویران‌کننده به جهنمی خطرناک تبدیل شده است و حالا با بازمانده‌های نسل بشر برای بقا دست و پنجه نرم می‌کند. فیلم جاده حول محور پدر و پسری بی‌نام و نشان می‌چرخد که سعی دارند با زنده ماندن در برابر سیل عظیمی از آدم‌خواران و سارقان غارتگر، مسیر دشوارشان را ادامه دهند و به‌سوی روشنایی و امیدواری قدم بردارند.

در واقع فیلم جاده راجع‌به وضعیت اسفناک انسان‌ها در مواجهه با آخرالزمان و فجایع هولناک است. شرایطی غیرقابل توصیف که توان تشخیص خیر و شر، خوبی و بدی و درست یا غلط را از آدم‌ها سلب می‌کند. در دنیای ویران‌شده‌ای که مواد غذایی و سرپناه به‌سختی یافت می‌شود، آیا ازخودگذشتی و کمک از عهده‌ی کسی برمی‌آید؟ پیامدهای خشونت چه خواهد بود؟

این‌ها سوالات اساسی و مهمی هستند که پاسخ قطعی و روشنی برایشان در فیلم وجود ندارد. The Road عنوان فوق‌العاده و چشمگیری نیست اما اگر دلتان می‌خواهد واکنش‌های خاکستری نسل بشر را در بدترین وضعیت موجود ببینید، جاده می‌تواند حسابی تکان‌تان دهد.

یک مکان ساکت (A Quiet Place 2018)

فیلم آخرالزمانی

ماجرای فیلم بی‌سروصدا و دلهره‌آور «جان کرازینسکی» درباره دنیای آخرالزمانی است که در آن هیولاهای وحشتناکی تنها به صدای انسان‌ها حساس‌اند. پس در این شرایط بخشی از انسان‌ها از بین رفتند و بازماندگان باید در سکوت زندگی کنند.

درون‌مایه یک مکان ساکت علیرغم وحشت ناشی از حضور هیولاهای پر زرق برق، درام خانوادگی صمیمانه‌ای است که حتماً طرفداران The Last Of Us از آن استقبال می‌کنند. اکران قسمت دوم این فیلم آخرالزمانی هیجان‌انگیز با اضافه شدن بازیگرانی مثل «کیلین مورفی» به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد و نمایش آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سنت شکن – Divergent – ۲۰۱۴

blank

در یک دنیای آخرالزمانی مردم توسط فرقه ها اداره می شوند نه توسط دولت ها، و روایت خاص داستان هم این پیچیدگی را به خوبی نشان می دهد. تریس دختر یکی از روسای این فرقه هاست. با نزدیک شدن زمان مراسم انتخاب، مشخص می شود

که تریس ویژگی های سنت شکن ها را داراست، افرادی که نمی توانند فرقه ها و دستورات آن ها را دنبال کنند. تریس که از عواقب همه چیز آگاه است، برای جایگاه مبارز فرقه، ثبت نام می کند.

او در حین کنار آمدن با این جایگاه عاشق مدرس شده و باید با هویت واقعی سنت شکن کنار بیاید، در عین حال با جنین، رهبر ظالم هم مبارزه کند. اگر سری های ناموفق آن ساخته نمیشد، “سنت شکن” می توانست یک چندگانه موفق باشد.

فیلم This Is The End

دوستان بازیگر در حال صحبت کردن در فیلم این پایان کار است

فیلم این پایان کار است

  • کارگردان: ایوان گلدبرگ، ست روگن
  • نویسنده: ایوان گلدبرگ، ست روگن
  • بازیگران: جیمز فرانکو، جونا هیل، ست روگن
  • تاریخ انتشار: ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳

میانگین امتیازات This Is The End در  IMDB: ۶.۶

خلاصه داستان: جیمز فرانکو یک مهمانی بزرگ را به مناسبت خرید خانه‌اش ترتیب می‌دهد و حدود ۱۰۰ نفر از دوستان و اطرافیانش را دعوت می‌کند. مهمانی وقتی‌که به نیمه‌های خود می‌رسد آخرالزمان شروع می‌شود و دنیا کم‌کم پایان خود را می‌بیند. در ابتدا کسی در مهمانی متوجه اتفاقات نمی‌شود اما بعد از مدتی با یک زلزله سهمگین که کل شهر ویران می‌شود دیوها از وسط زمین بیرون می‌آیند وضعیت خطرناکی رقم می‌خورد.

فرض کنید به یک مهمانی دعوت شده‌اید و دوستانتان هم در آنجا حضور دارند در همین لحظاتی که می خواهید از مهمانی لذت ببرید متوجه می‌شوید که آخرالزمان رخ داده است. این فیلم دقیقا اینگونه پیش می‌رود و با یک فضای خنده آور و کمدی شرایطی را برای پایان دنیا فراهم می‌کند

.This Is The End اثری خنده‌آور و دیستوپیایی است که آخرالزمان را طبق کتاب مقدس و مسیحیت دراماتیزه می‌کند. بازیگران این فیلم که در این مهمانی حضور دارند همگی در نقش خودشان حاضر شده‌اند و اینگونه هرج‌ومرج در زندگی آدم‌های معروف اتفاق می‌افتد.

This Is The End داستان ساده و روانی دارد که به‌واسطه‌ی بازیگران جذابش و روابط بین آنها خودش را در دل مخاطب جای می‌کند. کمدی فیلم و این هنرپیشگان هالیوودی برگ برنده‌ی این اثر هستند و باعث می‌شوند که فیلم لحظات خوبی را برای تماشاگر رقم بزند.

جنگ جهانی زد (World War Z)

فیلم آخرالزمانی

  • کارگردان: مارک فورستر
  • بازیگران: برد پیت، متیو فاکس، میریل انوس، جیمز بج دیل، دیوید مورس
  • محصول: ۲۰۱۳
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۳ از ۱۰۰

جنگ جهانی زد بر اساس رمان پرفروشی به همین نام از مکس بروکس ساخته شده است و به شیوع زامبی‌ها در جهانی آخرالزمانی می‌پردازد. کارمند سابق سازمان ملل، جری لین (برد پیت) برای جلوگیری از شیوع و گسترش هرچه بیشتر نسل زامبی‌ها که توسط ویروسی مرگبار به‌وجود آمده است،

دنبال راه درمانی اساسی و موثر می‌گردد. هنگامی که دانشمند ارشد این پروژه از بین می‌رود، جری کار را بر عهده می‌گیرد تا با استفاده از نفوذ و قدرت سیاسی‌اش به سرزمین‌های مختلف سفر کند و زامبی‌ها را در تمام جهان از بین ببرد.

فیلم جنگ جهانی زد با در اختیار داشتن یک سناریوی آخرالزمانی جذاب، دیدگاه دفاع از قدرت علم و دیپلماسی و در نهایت ازخودگذشتی‌های انسان‌ها، تجربه‌ی تاثیرگذاری را برای مخاطب رقم می‌زند.

این عنوان تحسین‌شده در به تصویر کشیدن شرایط طاقت‌فرسا و آشفته‌ی جهانی که گرفتار زامبی‌ها شده است موفق عمل می‌کند و مانند بسیاری از آثار آخرالزمانی، عنصر امید را نیز زنده نگه می‌دارد. جنگ جهانی زد علاوه‌بر اینکه به‌عنوان یکی از بهترین آثار زامبی‌محور و رستاخیزی تاریخ سینما شناخته می‌شود، فیلم تاثیرگذار و نفس‌گیری است که می‌تواند طرفداران دیگر ژانرها را نیز به‌سمت خود بکشاند.

 

۲۸ روز بعد (۲۸Days Later)

فیلم آخرالزمانی

۲۸ روز بعد «دنی بویل» دقیقاً به‌اندازه فیلم شب مردگان زنده اثر «جورج رومرو» نقش مهمی در ارتقا و احیا ژانر فیلم‌های آخرالزمانی مبتنی بر زامبی‌ها در فرهنگ‌عامه دارد. ۲۸ روز بعد ازنظر درون‌مایه و ساختار با آنچه از یک فیلم در این ژانر انتظار دارید، اندکی متفاوت و جدید است اما این تفاوت فیلم را منحصربه‌فرد می‌کند.

استاکر – Stalker – ۱۹۷۹

blank

شاهکاری از آندری تارکوفسکی ما را به یک دنیای رویامانند و فانتزی وارد می کند که در آن به سه شخصیت می خواهند به نقطه ای دست یابند که گفته می شود با رسیدن به آن شخصی ترین و درونی ترین خواسته ها و تمایلات فردی محقق خواهند شد.

بنابراین، این فیلم را می توان سفری به درون روح خود دانست. همه ما در درون خود رویاهایی داریم که تصور می کنیم هرگز به آن دست نخواهیم یافت و این شاهکار تارکوفسکی، زوایای عجیب روح انسان را به زیبایی منعکس می کند. استاکر، بدون شک بهترین فیلم آخرالزمانی و یکی از فیلم های برتر تاریخ است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا