بهترین فیلم های خارجی

بهترین فیلمهای رزمی روز دنیا [این فلیم ها خداست!]

فیلم های رزمی نوعی ژانر اکشن بسیار سرگرم کننده و فریبنده هستند. در این مقاله ، ۲۵ بهترین فیلم هنرهای رزمی تاریخ سینما را در طول تولید ارائه می دهیم و بهترین فیلم های این ژانر محبوب را مرور می کنیم.

وقتی صحبت از فیلم های رزمی می شود ، محصولات آسیایی حرف اول و آخر را می زنند. بسیاری از این آثار سالانه در کشورهای آسیایی تولید می شوند که معروف ترین آنها فیلم های رزمی هنگ کنگ است ، اما همانطور که مشاهده خواهید کرد ، کشورهایی مانند تایلند ، اندونزی و بسیاری دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز در این زمینه فعال هستند. آنها فیلم های با کیفیتی را منتشر کرده اند.

در اینجا لیستی از بهترین فیلم های هنرهای رزمی است که به ترتیب از اواسط دهه ۶۰ تا آغاز سال ۲۰۱۰ را پوشش می دهند. به خاطر داشته باشید که در این لیست ما سعی کرده ایم تا آنجا که ممکن است تنوع را حفظ کنیم و در عین حال فیلم هایی که در آنها بیشتر از نبرد استفاده می شود را از لیست حذف کنیم.

بهترین فیلم های رزمی

 

 

 

ایپ من - Ip Man

 

ایپ من – Ip Man

نمره در imdb: هشت ( ۸٫۰ )
سال اکران: ۲۰۰۸

بسیاری از طرفداران فیلم‌های رزمی حداقل یک بار نام مجموعه فیلم‌های ایپ من (Ip Man) را شنیده‌اند. فیلم نخست این مجموعه که با نام ایپ من در سال ۲۰۰۸ به کارگردانی ویلسون ییپ اکران شد جزو بهترین فیلم های رزمی تاریخ محسوب می‌شود. این فیلم برپایه زندگی‌نامه ییپ من (استاد بروس لی) ساخته شد. او اولین استاد هنرهای رزمی بود که وینگ‌ چون کونگ‌ فو را به طور عمومی آموزش داد. او در سال ۱۸۹۳ در ایالت کوآنگ تونگ متولد شد و از ابتدای جوانی سه فرم مختلف این سبک را نزد سه استاد متخصص در هر فرم  فرا گرفت.

این فیلم پس از اکران با استقبال گسترده طرفداران فیلم‌های رزمی و تحسین منتقدان مواجه شد. فیلم ایپ من که با بودجه ۱۱٫۷ میلیون دلاری تولید شده بود، توانست بیش از ۲۱ میلیون دلار در باکس‌آفیس بفروشد. بعد از موفقیت تجاری و همچنین دریافت نقدهای مثبت، سازندگان سه فیلم دیگر نیز به‌عنوان دنباله تولید کردند که مورد استقبال قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دانی ین، سیمون یام، سامو هونگ، لین هونگ، گوردون لام، لوئیس فان و شینگ یو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم ایپ من بدین شرح است: ماجرا در دهه  ۱۹۳۰ در فوشان چین رخ می دهد؛ جایی که مدارس هنرهای رزمی برای جذب شاگرد با یکدیگر رقابت می‌کنند. ایپ من استاد هنر رزمی وینگ چون است، اما از آنجایی که نیاز مالی ندارد هیچ شاگردی را نمی‌پذیرد. وی وقتش را با دوستان و تمرین و خانواده‌اش می‌گذراند. ایپ از محبوبیت خاصی در فوشان برخوردار است و این محبوبیت با شکست دادن ژین شانژائو و حفظ آبروی فوشان بیشتر می‌شود. ناگاه ژاپن به چین حمله می‌کند و ایپ من خانه‌اش را از دست می‌دهد.

فیلم پیشنهای: بهترین فیلمهای وسترن دوبله فارسی

فیلم بوسه اژدها – Kiss of the Dragon

بی شک بدون نام بردن از جت لي نمی توان فهرست فیلم‌هاي رزمی را تکمیل کرد. او در نقش یک کارآگاه ظاهر می شود کـه بـه فرانسه سفر کرده تا بـه دنبال یک سردسته اوباش چینی باشد. او پس از رسیدن بـه فرانسه، توسط یک پلیس فاسد فرانسوی بـه قتل سردسته اوباش متهم شده و تا آخر فیلم تلاش می کند تا بیگناهی خودرا ثابت کند.

معرفی بهترین فیلم های رزمی + بهترین بازیگران فیلم های رزمی در جهان

این فیلم رزمی زیبا بـه کارگردانی «کریس ناهون» و نویسندگی «لوک بسون» یک فیلم خوش ساخت اسـت کـه بازیگران اصلی آن اجرای بسیار خوبی داشتند. مسلماً صحنه‌هاي مبارزه نیز بدلیل وجود جت لي زیبا هستند. او آن‌قدر سریع عمل می کند کـه خودتان هم متوجه نمیشوید چـه اتفاقی رخ داده اسـت، تنها چیزی کـه می بینید لت و پار شدن شخصیت‌هاي منفی فیلم اسـت.

مشت خشم (Fist of Fury)

فیلم مشت خشم

  • کارگردان: لو وی
  • بازیگران: بروس لی، نورا میائو، جیمز تین
  • سال ساخت: ۱۹۷۲
  • کشور تولیدکننده: هنگ کنگ

اولین فیلمی که شخصیت مشهور سینمای رزمی، چن زن (با بازی بروسلی) در آن به مخاطبان معرفی شد فیلم «مشت خشم» بود که تحت عنوان «خشم اژدها» هم می‌شناسیمش. مشت خشم بدون تردید یکی از بهترین فیلم‌های رزمی همه دوران‌ها است.

در مشت خشم قهرمان فیلم برای ازدواج با نامزدش به شانگهای باز می‌گردد اما به محض رسیدن از مرگ استادش تحت شرایطی مشکوک مطلع می‌شود.

بروس لی خود صحنه‌های رزمی فیلم را طراحی کرده و می‌توان ادعا کرد مشت خشم به شکلی تمام‌عیار از توانایی‌های ورزشکارانه او بهره گرفته است. فیلم تعداد زیادی مبارزه سرگرم‌کننده و جذاب دارد که در همه آن‌ها بروس لی با سرعت و مهارتی خیره‌کننده مخاطب را میخکوب مهارت‌های رزمی‌اش می‌کند.

فیلم پیشنهای: بهترین فیلم های حادثه ای

نکته جالب دیگر درباره این فیلم ساختار صحنه‌های اکشن است؛ در فیلم‌های قبلی که تا آن زمان ساخته می‌شد صحنه‌های اکشن طبق ساختار اپرای چینی سازماندهی می‌شد اما در این اثر فیلم‌های سامورایی ژاپنی الهام‌بخش تنظیم ساختار فیلم بودند. همین موضوع قدرت و توانمندی‌های بروس لی را به شکل مشهودتری نمایش داد و باعث شهرت فزاینده او بویژه در ایالات متحده آمریکا شد.

اسکات ادکینز

اگر از هر طرفداری فیلمهای رزمی بپرسید اکنون کـه ستاره هاي سنتی دنیای فیلمهای رزمی بـه سال هاي پایانی هنرنمایی خود دراین عرصه رسیده اند چـه کسی جای آنها را خواهد گرفت بی شک جواب آنها نفر اول مـا دراین فهرست خواهد بود: اسکات ادکینز. این مرد جوان یک سوپرمن بـه تمام معناست کـه تمامی حرکات رزمی و آکروباتیک ممکن را در برابر دوربین با مهارت تمام انجام می دهد.

معرفی بهترین فیلم های رزمی + بهترین بازیگران فیلم های رزمی در جهان

نخستین حضور قابل توجه او در فیلم کمتر شناخته شده چالش خطرناک extreme challenge بودو کمی بعد شاهد هنرنمایی او در فیلم جاسوس تصادفی the accidental spy ساختۀ جکی چان بودیم. همچنین بازی او در فیلم نه چندان موفق ماسک سیاه ۲ – شهر ماسک‌ها Black Mask 2: City Of Masks باعث شد کـه مهارت او در ورزش هاي رزمی بیش از پیش بـه چشم بیاید.

اونگ-بک: مبارز موای تای – Ong-Bak: Muay Thai Warrior

اونگ-بک: مبارز موای تای - Ong-Bak: Muay Thai Warrior

 

نمره در imdb: هفت و دو ( ۷٫۲ )
سال اکران: ۲۰۰۳

فیلم اونگ-بک: مبارز موای تای (Ong-Bak: Muay Thai Warrior) فیلمی تایلندی به کارگردانی پراکیا پینکائو است که در سال ۲۰۰۳ اکران شد و توانست با استقبال گسترده طرفداران فیلم‌های رزمی روبه‌رو شود. تونی جا با بازی در این اثر که یکی از بهترین فیلم های رزمی سینما محسوب می‌شود، به یک ستاره تبدیل شد.

فیلم اونگ-بک: مبارز موای تای که با بودجه ۱ میلیون دلاری تولید شده بود، توانست چیزی در حدود ۲۰ میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش داشته باشد. بعد از موفقیت این فیلم، سازندگان دو قسمت دیگر نیز از آن تولید کردند که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ اکران شدند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به تونی جا، مام جو کموک، پومواری یادکامول، چاتاپونگ پانتانا- آنگکول، دن چوپونگ و انا ریتکرای اشاره کرد.

فیلم پیشنهای: بهترین فیلم های اکشن روز دنیا

منتقدان و طرفداران، فیلم اونگ-بک: مبارز موای تای را به دلیل داستان جذاب و صحنه‌های رزمی آن که دارای ریتم تندی بودند مورد تحسین قرار دادند. درواقع تونی به‌واسطه همین صحنه‌های اکشن جذاب توانست خود را به‌عنوان یک ستاره بزرگ در سینما معرفی کند. خلاصه داستان فیلم اونگ-بک: مبارز موای تای بدین شرح است: هنگامی که سر یک مجسمه مقدس در یک روستا به سرقت رفته است، هنرمند رزمی جوان به شهر بزرگ می رود و برای بازیابی آن خود را در عالم اموات می یابد.

مار در سایه عقاب (Snake in the Eagle’s Shadow‎)

فیلم مار در سایه عقاب

  • کارگردان: یوئن وو-پینگ
  • بازیگران: جکی چان، یوئن سیو-تی‌ین، هوانگ جانگ-لی
  • سال ساخت: ۱۹۷۸
  • کشور تولیدکننده: هنگ کنگ

چیان فوی جوان و نادان از کارکنان یک مدرسه هنرهای رزمی است؛ او در این مدرسه عموما توسط اساتید کتک می‌خورد و هرگز شانسی واقعی برای آموختن هنرهای رزمی پیدا نمی‌کند.

روزی چیان فو به یک گدا غذا می‌دهد اما مشخص می‌شود این مرد ظاهرا بینوا همان پای چنگ تاین استاد سبک مار است که اخیرا از دست گروه عقاب پنهان شده. چنگ تاین تصمیم می‌گیرد سبک ویژه و معروفش را به چیان فو بیاموزد.

فیلم سینمایی «مار در سایه عقاب» برای یوئن وو-پینگ کارگردان اثر که فیلم اولش را می‌ساخت یک نقطه عطف بود؛ در عین حال در کارنامه کاری جکی چان هم اثر بسیار مهمی به حساب می‌آمد چرا که نشان داد این بازیگر در فیلم‌های رزمی کمدی مستعد است. در واقع روشن شد که چان نمی‎‌تواند جایگزین ستاره‌ای چون بروس لی شود اما می‌تواند سبک کمدی خاص خود را داشته باشد؛ سبکی که به خلق تعدادی از بهترین فیلم‌های رزمی با تم کمدی منجر شد.

باید اعتراف کرد که فیلم در لحظاتی کمدی را به سطح دلقک‌بازی تنزل می‌دهد با این همه صحنه‌های اکشن واقعا گیرایی دارد و توانایی‌های کارگردان و بازیگران را به روشنی نمایان می‌کند.

یوئن وو-پینگ کارگردان اثر در همان سال فیلم «استاد مست» (Drunken Master‎) را هم با بازی جکی چان ساخت؛ این فیلم هم شباهت بسیاری با مار در سایه عقاب داشت و اغلب بازیگران دو اثر مشترک بودند. در ادامه به این فیلم نیز خواهیم پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا