دانلود فیلم انفرادی
- ژانر : خانوادگی – کمدی
- سال انتشار : ۱۴۰۱
- محصول کشور : ایران
- کارگردان : مسعود اطیابی
- نویسنده: حمزه صالحی
- تهیه کننده: ابراهیم عامریان
- سال ساخت: ۹۸
- پخش: ۱۴۰۱
داستان فیلم
این داستان مردی به نام (مهدی هاشمی) است که به افراد قدرتمند بدهکار است و مانند گذشته تصمیم به دزدی می گیرد و از دوست دوران کودکی خود (رضا عطاران) و همکارش (احمد مهرانفر) می خواهد که به او کمک کنند.
این سه دوست از دزدی ماشین شروع میکنند تا عتیقهجات، اما وقتی پول کافی به دست نمیآورند، متوجه میشوند که باید کار جدیدی انجام دهند، دست به یک سرقت بزرگ میزنند و ماجرایی را آغاز میکنند که اتفاقات تلخ و طنزی برایشان به همراه دارد.
بازیگران
مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، علی عامل هاشمی، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه
دانلود فیلم انفرادی کامل
دانلود فیلم انفرادی همه کیفیت ها
دانلود فیلم انفرادی با کیفیت ۴۸۰
دانلود فیلم انفرادی با کیفیت ۷۲۰
دانلود فیلم انفرادی با کیفیت ۱۰۸۰
دانلود فیلم انفرادی با کیفیت بلوری
سایر عوامل فیلم
- مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی
- طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری
- تدوین:حسن ایوبی
- طراحی و ترکیب صدا:علیرضا علویان
- موسیقی:امیر توسلی
- مجری طرح:مریم رحیمی
- مدیر تولید:سید حمیدرضا اطیابی
- طراح صحنه:سعید هنرمند
- طراح لباس:زهره رحمانی
- مدیر صدابرداری:سعید بجنوردی
- مدیر برنامه ریزی و دستیار یک کارگردان:امیر علیازی
- جلوه های ویژه میدانی:آرش آقابیک
- جلوه های ویژه بصری:حسن نجفی
درباره فیلم
فیلمی مستقل محصول ۱۳۹۷ ایران به کارگردانی مسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی که قرار است از بهار ۱۳۹۰ در سینماهای سراسر کشور اکران شود.
اطیابی با یک فیلم کمدی دیگر وارد گیشه خواهد شد.
فیلم دینامیت با وجود اینکه هنوز فیلم دینامیت در شبکه نمایش خانگی منتشر نشده است توانسته رکوردی را برای خود ثبت کند و قطعا با پخش در شبکه نمایش خانگی می تواند رکورد خود را ثبت کند. کمدین های ایرانی رکورد جدیدی برای خود ساخته اند.
فیلم انفرادی باید گیشه را منفجر کند، با همین فرض اکران شد و در جریان این فیلم کمدی دو سه ماشین (از نوع درب و داغان) در آن منفجر شد و فیلم خرج شد چون سازندگان ده ها میلیارد فروخت.
این فیلم بازگشت رضا عطاران به سینما پس از دو سه سال است و کارگردان آن همان است که «دینامیت» را ساخت و آن را پرفروشترین فیلم تاریخ ایران در دوران کرونا کرد.
همه اینها پشت پرده اسم فیلم انفرادی است و تماشاگران با دیدن این فیلم احتمالا فحش می دهند و می گویند چه بی دقتی دیدم! فیلم Solo شلخته، بی معنی و وحشتناک است. با ویجایاتو همراه باشید تا درباره نگاتیوهای فیلم بیشتر بدانید.
رضا عطاران، احمد مهرانفر و مهدی هاشمی سه نفری هستند که پولشان از یک موسسه اعتباری به سرقت رفته و حالا پولی ندارند. آنها تصمیم می گیرند که جرمی مرتکب شوند تا به زندان بروند، اما در آنجا نان و آب خود را پیدا می کنند و هر کاری که می کنند، کسی آنها را دستگیر نمی کند.
آن دو خط بالا فیلمنامه فیلم انفرادی را تشکیل می دهد، اگر بتوان آن را فیلمنامه نامید، زیرا پایه های این فیلمنامه کاملاً روی آب گذاشته شده است.
ما سه شخصیت داریم که هر کدام مسخره تر از شخصیت بعدی هستند و باید آنها را از طریق اشتباهاتی که مرتکب می شوند دنبال کنیم تا در زندان به سر ببریم. به مهمانی می روند، دزدی می کنند، در پارک بازی می کنند و بانک می شکند و چیزهای دیگر.
در این صحنه های مثلا ممنوعه باید به بازی سه شخصیت اصلی فیلم بخندیم. وقتی از کلمه “بازی” استفاده می کنم، واقعاً منظورم “بازی” است.
عطاران کار طنز می کرد و کمدی او را می شد با ملایمت تحسین کرد. عطاران کم کم در مسیر بازیگری پیش رفت و شخصا مرا یاد آدام سندلر در سینمای جهان می اندازد. سندلر هم سعی کرد در فیلمهای جدی بازی کند و خودش را بیشتر بشناسد،
اما در نهایت دید که تماشاگران از او همان بدنی را میخواهند که در بعضی از فیلمهایش وجود دارد و در نهایت بیشتر در همان بدن ماند. آتران هم همین وضعیت را دارد و تصمیم گرفته است تا خط آخر را بگیرد.
او در «انفرادی» رسماً چیزی شبیه به اصطلاح کمدی شانه تخم مرغ بازی می کند، یعنی در فیلمی ظاهر شد که در نهایت به درد سینمای بومی می خورد و بازی او هیچ سودی از هنرمند بودن ندارد.
در کنار عطاران، مهدی هاشمی را داریم که بدترین بازی دوران بازیگری خود را ارائه می دهد، او حتی از بازی در تگزاس ۲ که شکست خورده بود، پیشی گرفت و حالا رسماً دارد جلوی دوربین خودش را مسخره می کند.
احمد مهرانفر سعی کرد کمی متفاوت بازی کند و در نهایت در گل و لای فیلمی گیر کرد که سعی در خنداندن تماشاگران دارد.
کارگردان فیلم انفرادی فکر میکرد خندهدار است که یک سکانس سرقت بانک را با آهنگی که در مورد خطر و همه چیز در حرکت آهسته است و بازیگران به یکدیگر برخورد کنند، خندهدار است.
این نوع کمدی دیگر برای بچه های پنج یا شش ساله نیست. استفاده از دوربین در این سکانس و بقیه فیلم به بدترین شکل ممکن است، صداگذاری در این سکانس و سکانس های دیگر آنقدر آماتوری است که به نظر می رسد یک دانش آموز دبستانی صداپیشگی را انجام داده است.
در واقع فیلم انفرادی می خواست یک کمدی اکشن باشد، چیزی که مثلا رامبد جوان با قانون مورفی دنبال کرد و توانست صحنه های اکشن رضایت بخشی را خلق کند.
با این حال، فیلم انفرادی دارای سکانس های اکشن با جلوه های ویژه بسیار مضحک و طراحی صحنه بسیار ضعیف است. هر سکانس اکشن فیلم بیشتر شبیه یک رسوایی است تا یک صحنه نفس گیر و تلاشی که برای خلق این صحنه ها انجام می شود کاملا هدر می رود.
به غیر از تک تک صحنه های اکشن فیلم که رسماً با آثار خلق شده در فضای مجازی توسط کاربران آماتور برابری می کند، سکانس های کمدی فیلم نیز بیشتر ناراحت کننده است تا خنده دار!
مثلاً سکانسی داریم که بازیگران مرد با زن ها صحبت می کنند و بازیگران زن با گریم های مضحک و اغراق آمیز و صداگذاری هنوز وحشتناک و موسیقی کاملاً کودکانه همراه با این صحنه ها. بازیگران بازی می کنند و تماشاگر باید به بازی این بازیگران بخندد.
سولو می خواهد یک کمدی اجتماعی باشد و به موضوعاتی مانند روحانیت، موسسات اعتباری و مالی، وضعیت قوانین قضایی در کشور و سیستم فاسد پلیس و غیره می پردازد. او هم وارد می شود اما مشکل اینجاست که نمایش این آیتم ها فقط برای ژست اوست.
کارگردان مانند مسافران تاکسی می ماند که شروع به تفسیر وضعیت اجتماعی-سیاسی روز می کنند، چیزهایی می گوید که مثل روز روشن است (و البته بعضی ها بسیار قدیمی و کهنه هستند مثل آب بازی جوانان در پارک ها. ) و مثلاً می خواهد این سؤالات را نقد کند. طنز انتقادی فیلم تنهایی بیشتر شبیه یک شوخی گنگ است که واقعا نمی توان آن را به عنوان طنز عمیق دید.
سولو یک کمدی بیمعنا، یک کمدی کمدی و حتی یک کمدی کورنی نیست. فیلم انفرادی رسما یک فاجعه است و چیزی برای ارائه ندارد. هیچ یک از عوامل فنی، از کارگردان گرفته تا هنرمندان گریم، فیلمبردار، صدابردار، تدوینگر و… همه کارها را به آماتورترین شکل ممکن انجام ندادند.
اطیابی کارگردانی است که مثلاً فیلم هایی مثل خاک و مرجان را در کارنامه خود دارد و مطمئناً می داند که چه کار بدی انجام داده است.
از زمانی که وارد تولید تگزاس شد و جذب گیشه شد، نبض فروش باکس آفیس را درک کرد و قصد پیشرفت داشت.نه او و امثال او در باتلاقی فرو رفته اند که خودشان خوب می شناسند و نشان نمی دهند چون جیب های ثروتمند همه این ضعف ها را توجیه می کند.
اگر دینامیت لحظاتی خندهآلود خلق میکرد و سعی میکرد نگاهی انتقادی به وضعیت جزمگرایی مذهبی در ایران داشته باشد (چه موفق شد یا نه)، فیلم انفرادی رسماً به چیزی جز سه بازیگر اصلی خود و بهویژه عطاران نگاه نمیکرد.
با این بازیگران و تیزرهایش که آهنگ های داغ خارجی در آن قرار می گیرد و چندین دیالوگ خط قرمز وجود دارد، فرد می خواهد خود را یک کمدی بی فصل معرفی کند که باید توقیف شود!
فیلم مستقل حتی در جوک های جنسی و به اصطلاح غیر پاستوریزه هم حرفی برای گفتن ندارد و نمی تواند قرمز شود که هم خنده دار باشد و هم شوخی بالای هجده! این فیلم در هیچ چیز به جز فروش باکس آفیس شکست خورده است که دلیل کافی برای تیم سازنده فیلم است.
در آخر پیشنهاد می کنم اگر حداقل قصد تماشای یک کمدی احمقانه و خندیدن دارید، پول خود را خرج تئاترهای شبانه و شبانه مبارزه کنید که در آن حداقل بتوانید به جوک ها و فضای مبتذل حاکم بخندید، نه به سکانس های مستقل پوکر فیس
ابراهیم امیریان تهیه کننده این فیلم انفرادی معتقد است فروش ۱۰۰ میلیاردی فیلم دور از ذهن نیست، او با این اعتقاد چنین فیلم شلخته ای را روانه سینما کرده است و بعید نیست که باورش بر سرش بیاید.
رنگ حقیقت تا زمانی که برای این آثار مخاطب وجود داشته باشد، ساخت آنها ادامه دارد، در ویدیویی که در انتهای مطلب قرار داده ام، دلایل فروش این آثار را بهتر متوجه می شوید.