بهترین فیلم های خارجی

بهترین فیلم های انگیزشی و حال خوب کن [آپدیت ۲۰۲۳]

اگر به کارآفرینی و استارت آپ علاقه دارید و می خواهید فیلم های انگیزشی مرتبط با موفقیت در کسب و کار، مدیریت مالی و راه اندازی کسب و کار را ببینید، پیشنهاد می کنیم با فاکس فیلم همراه باشید. در این مقاله فیلم های انگیزشی زیادی قرار داده ایم که تماشای آنها برای شما هیجان انگیز خواهد بود.

تماشای فیلم های انگیزشی چه کمکی می کند؟

بسیاری از افراد می خواهند یک استارت آپ راه بیندازند و یک کسب و کار راه اندازی کنند تا کارآفرین شوند و با اشتیاق فراوان شروع کنند، اما بسیاری از آنها پس از شروع کار و مواجه شدن با چالش ها از کارآفرین شدن منصرف می شوند.

به نظر شما مشکل از کجاست؟ بسیاری از مردم فقط جنبه روشن کارآفرینی و رشد کسب و کار را می بینند. خیلی ها دوست دارند چند روز دیگر جاده صد ساله را طی کنند و خود را کارآفرین ببینند!

خوب است مسیر موفقیت در کسب و کار را بشناسیم و برای کارآفرین شدن باید کتاب بخوانیم و فیلم های انگیزشی بر اساس داستان زندگی کارآفرینان ببینیم.

هر فردی برای رسیدن به موفقیت بارها رنج، فداکاری و حتی شکست خورده است! هرکس در مسیر موفقیت قدم بگذارد باید در این شرایط زندگی کند.

به همین منظور در این مقاله تعدادی فیلم انگیزشی را معرفی کرده ایم که برای علاقه مندان به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار استارت آپی بسیار مفید است.

فیلم انگیزشی موفق جهان که نباید از دست بدهید

فیلم Pirates of Silicon Valley

  • رده‌سنی: R
  • سال ساخت: ۱۹۹۹
  • ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی
  • کارگردان: Martyn Burke
  • ستارگان: Anthony Michael Hall, Noah Wyle, Joey Slotnick

فیلم Pirates of Silicon Valley

فیلم Raiders of the Silicon Valley فیلمی بر اساس کتاب Fire in the Valley است که در سال ۱۹۹۹ توسط پل فربرگر و مایکل سوان با موضوع اولین کامپیوتر شخصی ساخته شد. در این فیلم آنتونی مایکل هال در نقش بیل گیتس و نوآ وایل در نقش استیو جابز بازی می کنند.

فیلم Joy (جوی)

  • رده‌سنی: PG-13
  • سال ساخت: ۲۰۱۵
  • ژانر: بیوگرافی، درام
  • کارگردان: David O. Russell
  • ستارگان: Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Bradley Cooper

فیلم Joy

فیلم جوی داستان یک خانواده در طول ۴ نسل است. زنی به نام جوی یکی از اعضای این خانواده است که در تلاش است تا بنیانگذار یک تجارت بزرگ خانوادگی باشد.

فیلم The Founder (بنیان‌گذار)

  • رده‌سنی: PG-13
  • سال ساخت: ۲۰۱۶
  • ژانر: بیوگرافی، درام
  • کارگردان: John Lee Hancock
  • ستارگان: Michael Keaton, Nick Offerman, John Carroll Lynch

فیلم The Founder

فیلم «بنیانگذار» داستان ری کراک و تصاحب فست فودهای زنجیره ای مک دونالد را شرح می دهد. در این فیلم مایکل کیتون در نقش کراک و لورا درن نقش همسرش اثل فلمینگ را بازی می کنند.

رستگاری در شاوشنک

رستگاری در شاوشنک | 10 فیلم انگیزشی
رستگاری در شاوشنک

امید چیز خوبی است و شاید بهترین چیزها باشد و چیزهای خوب هیچ وقت از بین نمی‌روند

رستگاری در شاوشنگ یا The Shawshank Redemption یکی از فیلم‌های انگیزشی عالی و البته قدیمی است ولی باید بدانید که قدیمی بودن، به هیچ وجه از انگیزشی و الهام‌بخش بودن آن کم نکرده است. این فیلم حول محور «امید» پیش می‌رود. در این فیلم یک سلسله اتفاقات سخت برای بازیگر اصلی فیلم (تیم رابینز) می‌افتد ولی او همیشه امید را در خود زنده نگه می‌دارد و زیبایی فیلم به همین نکته است.

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان بر این باور هستند که این فیلم با بازی تیم رابینز و مورگان فریمن، بهترین فیلم تاریخ سینما است و همین موضوع باعث شد که تیم همیار آکادمی این فیلم را به عنوان اولین فیلم انگیزشی به شما معرفی کند. توصیه می‌شود که دیدن این فیلم عالی و درجه یک را از دست ندهید.

این فیلم که در رتبه‌ی نخست لیست IMDB نیز قرار دارد، یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی تاریخ سینمای جهان نیز به شما می‌رود و این روزها بسیار به کار کارآفرینان و صاحبان کسب و کار می‌آید. اتفاقات بسیار زیادی به صورت سلسله‌وار برای بازیگر نقش اول داستان در زندان و خارج از زندان اتفاق می‌افتد که بیننده را درگیر می‌کند. اما تسلیم نشدن و انعطاف‌پذیری بسیار بالای بازیگر اصلی فیلم در برابر اتفاقات، نکته‌ای است که نمی‌توان به سادگی از آن‌ها گذشت. درس‌های بسیار زیادی می‌توان از این فیلم گرفت که در مقاله‌ی معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک به طور کامل به آن‌ها پرداخته‌ایم و می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

شبکه اجتماعی ( The Social Network )

فیلم انگیزشی شبکه اجتماعی

فیلم انگیزشی شبکه اجتماعی محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا و به کارگردانی دیوید فینچر است.

احتمالاً درباره مارک زاکربرگ ، مالک شبکه اجتماعی فیسبوک و یکی از ثروتمندترین افراد جهان نکات زیادی شنیده باشید.

زاکربرگ از کودکی فوق العاده باهوش بود و در سن ۱۲ سالگی اولین برنامه خودش را نوشت. او در دانشگاه هاروارد درس خواند و در آنجا برنامه ای به نام CourseMatch نوشت که دانشجویان با استفاده از آن می‌توانستند برای انتخاب واحد از دیگران مشورت بگیرند و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

اوایل سال ۲۰۰۴ بود که زاکربرگ شبکه اجتماعی با نام فیسبوک راه اندازی کرد. نکته باور نکردنی درباره این شبکه این است که در همان سال اول به وجود آمدنش، بیش از ۴۰۰۰ کاربر در اختیار گرفت! البته مدیریت فیسبوک فقط در دستان زاکربرگ نبود و یک تیم، رهبری این شبکه اجتماعی را بر عهده داشتند. بعد از مدتی مارک بیش از ۶۰ درصد سهام فیسبوک را خرید و خودش به تنهایی مدیریت این شبکه را بر عهده گرفت و توانست به این درجه از موفقیت برساند.

او حالا علاوه بر فیسبوک، شبکه های اجتماعی مطرحی همچون واتس آپ و اینستاگرام را نیز در اختیار دارد. در مقاله مارک زاکربرگ ، زندگینامه این فرد فوق العاده باهوش و البته موفق را مورد بررسی قرار دادیم که پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را هم مطالعه کنید. چون هم فوق العاده برای شما جذاب خواهد بود و هم به فهم بیشتر فیلم “شبکه اجتماعی” بهتان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

این فیلم داستان زندگی مارک از دوران دانشگاه هاروارد تا پروژه فیسبوک و موفقیت آن را نشان می‌دهد و چون خود زاکربرگ فرد بسیار موفقی است و ویژگی های افراد موفق را دارد، قطعاً در مسیر رسیدن به موفقیت و البته گرفتن انگیزه زیاد و باورنکردنی به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

گران تورینو (Gran Torino)

فیلم گرن تورینو

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • ستارگان: کلینت ایستوود، کریستوفر کارلی، بی وانگ
  • محصول: ۲۰۰۸
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم:  ۸.۲ از ۱۰۰

والت کوالسکی، کهنه سرباز جنگ (با بازی ایستوود) در آخرین سال‌های زندگی خود غرق در تعصبات عمیق ریشه‌دار، پر از نفرت نسبت به دنیای مدرن، به ویژه همه‌ی مهاجران پیرامونش بوده. یکی از همسایگانش به نام تائو که مهاجر چینی است، تلاش می‌کند ماشین محبوب پیرمرد را بدزدد، اما والت متوجه می‌شود. خانواده‌ی دا از والت می‌خواهند که پسرش در یک شرکت ساختمانی دوست او کار کند تا شاید کار کردن باعث شود در مسیر درست قرار گیرد.

والت سرانجام پس از مقاومت طولانی، تسلیم می‌شود. رابطه‌ی جالبی بین والت و نوجوان ایجاد می‌شود و والت شروع به از بین بردن لایه‌های تعصبی می‌کند که به دلیل وحشت از جنگ کره برایش بوجود آمده بود. این فیلم جستجوی صادقانه‌ی انسانیت از دست رفته‌ی یک جانباز ارتش است، مردی که خود را در سال‌های آخر زندگی‌اش بهتر می‌شناسد.

فیلم بند باز

blank

فیلم بند باز داستان تلاش واقعی یک شخص جسور برای رسیدن به رویای همیشگی زندگی خودشِ .بله دوستان گلم، این فیلم دقیقا همون چیزیِ که برای رسیدن به رویاها بهش نیاز دارین. همه فکر میکنن افراد رویا پرداز دست به هیچ اقدامی نمیزنن. این فیلم که بر اساس واقعیت ساخته شده، ثابت میکنه مردم عادی اشتباه میکنن. این فیلم ثابت میکنه اگر رویا داشته باشید و دست به اقدام بزنید. همه ی دنیا رو به حیرت میندازید.

در جستجوی خوشبختی

در جستجوی خوشبختی | ۱۰ فیلم انگیزشی
در جستجوی خوشبختی

شاید خیلی از شما از تیم همیار آکادمی انتقاد کنید و از ما بخواهید که فیلم در جستجوی خوشبختی یا The Pursuit of Happyness را  به عنوان اولین فیلم از بین ۲۰ فیلم انگیزشی که نباید از دست بدهید قرار دهیم. در این فیلم یک پدر با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در زندگی خودش دارد در پی رسیدن به خوشبختی است و همین موضوع باعث می‌شود که ما به هیچ عنوان تصمیم مشکلات خود نشویم و با تمام وجود به تلاش و کوشش ادامه دهیم.

بازی فوق‌العاده ویل اسمیت در این فیلم او را به یک بازیگر جاودانه تبدیل کرد. در این فیلم یاد می‌گیریم که نباید در کسب و کار خود کمال‌گرا باشیم بلکه باید سعی کنیم هر چه زودتر شروع کنیم تا مشکلات خودمان را در حین مسیر شناسایی و برطرف کنیم.

فیلم در جستجوی خوشبختی نماد سختکوشی و تلاش کردن در هر شرایطی است و هر فردی یا دیدن این فیلم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. درس‌های بسیار زیادی می‌توان از این فیلم گرفت اما یکی از بهترین درس‌های این است که بعد از هر اتفاق سختی، خوشبختی ظاهر می‌شود و نباید در برابر سختی‌ها ضعف نشان داد. ما در مقاله‌ی معرفی فیلم در جستجوی خوشبختی به بررسی کامل این فیلم و درس‌هایی که می‌توان از آن گرفت پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه کنید.

شلاق

تصویری از فیلم شلاق
تصویری از فیلم شلاق

فیلم شلاق یا Whiplash یکی از بهترین و جذاب‌ترین فیلم‌های انگیزشی است. در این فیلم می‌بینیم که شخصیت اصلی با یک استاد فوق‌العاده سختگیر روبرو است. کوچک‌ترین خطایی می‌تواند این استاد را به مرز جنون برساند. شخصیت اصلی این فیلم علاقه شدیدی به موسیقی دارد و می‌خواهد در کنار یک استاد بزرگ موسیقی کار کند. او به آرزوی خود می‌رسد و به تیم این استاد اضافه می‌شود ولی این اضافه شدن تازه اول رنج و غصه است.

فیلم شلاق به عنوان یک فیلم انگیزشی می‌تواند یک درس بسیار مهم به ما بدهد. این درس آن است که رسیدن به اهداف و آرزوها کار ساده‌ای نیست. کسی که می‌خواهد در زمینه‌ای که به آن علاقه دارد، موفق شود باید سختی‌ها و مشکلات فراوانی را تحمل کند. مهم‌ترین درسی که این فیلم به ما می‌دهد سماجت و پافشاری در مسیر موفقیت است.

به سوی طبیعت وحشی (Into The Wild)

فیلم به سوی طبیعت وحشی

  • کارگردان: شان پن
  • ستارگان: امیل هرش، مارسیا گی‌هاردن
  • محصول: ۲۰۰۷
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۲ از ۱۰

کریستوفر مک کندلس پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، زندگی غیر متعارفی را انتخاب می‌کند که مفاهیم محافظه‌کارانه‌ و خسته کننده‌ی زندگی را زیر سوال می‌برد. او همه‌ی دارایی و پول خود را رها می‌کند و در یک سفر پرماجرا به آلاسکا می‌رود تا طعم زندگی در بیابان را بچشد. او در سفر هیجان‌انگیز خود با افراد جالب توجهی روبرو می‌شود که داستان زندگی او را شکل می‌دهند. این فیلم براساس داستان واقعی ساخته شده و کریستوفر مک کندلس برای تعداد زیادی از مردم به یک الگوی الهام‌بخش تبدیل شد.

استیو جابز

تصویری از فیلم استیو جابز
تصویری از فیلم استیو جابز

استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت اپل یکی از ملاک‌ها و معیارهای موفقیت در جهان امروز شناخته می‌شود. او شرکتی را بنا نهاد که امروز به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان شناخته می‌شود و خرید محصولات و کالاهای این شرکت برای بسیاری از افراد جهان یک آرزو محسوب می‌شود. در صورتی که تمایل دارید با زندگی این شخصیت خودساخته آشنا شوید، کافی به مقاله داستان مردی تکرار نشدنی به نام استیو جابز مراجعه کنید. این داستان پر از نکات ارزشمندی است که روند رشد و پیشرفت استیو جابز را به ما نشان می‌دهد و باعث می‌شود که بتوانیم از تجربیات این شخصیت ارزشمند استفاده کنید.

فیلم استیو جابز به سه مقطع مهم از زندگی این کارآفرین بی‌‎نظیر می‌پردازد و در هر کدام از این سه مقطه درس‌ها و نکات ارزشمند و زیادی وجود دارد که با تماشای این فیلم می‌توانید به این سه مقطع پی ببرید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا